Společnost


Wüstenrot - stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2354Zkusenost se stavebni sporitelnou Wuestenrot, z 63tis. poplatek 504tis. Kc

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2014, před 3 lety

Jaroslav Ducháček

Znění stížnosti

Dobrý den,

Rád bych vám popsal svoji zkušenost s výpovědí překlenovacího úvěru ze stavebního spoření, které jsem si v roce 2007 bral z důvodu koupi bytu 2+KK.

Tenkrát byla pro tento typ produktu vhodná doba, měl jsem již stavební spoření, byl jsem spokojen, líbil se mi garantovaný úrok 4,8% po celou dobu splácení i možnost v případně financí navíc snížit dobu splácení úvěru. Bohužel v následujících letech přišla hypoteční krize a úrok 4,8%, který byl tenkrát jeden z nejlepších je dnes již k smíchu. S tímto jsem se smířil a beru to, co se na trhu stalo, jako realitu. Více mi ale vadí jednání ze strany Wuestenrotu, jejich neustálé změny podmínek a sazeb, které pravidelně provádí. Nejdříve to byla změna ve vzorečku, který počítá tzv. „ohodnocovací číslo - OHČ“, kdy se přidáním čísla 2 do vzorečku zdvojnásobila lhůta pro přechod z překlenovacího na normální úvěr. Takže klidně můžete doplatit zbylou částku na spořícícm účtu, ale stejně budete čekat několik let, než se vám toto číslo dostane na hladinu, kterou si určí WSS. Jsem zvědav, kdy číslo požadované pro přidělení úvěru zvednou.

Druhá a zcela zásadní změna nastala od 1.1.2014. WSS totiž zcela změnila sazebník pro předčasné splacení úvěru. Lidé jim smlouvy rušili, tak s novým sazebníkem se to už jen tak nestane. Jestliže do roku 2013 byla pokuta za předčasné splacení překlenovacího úvěru:

3 % z předčasně splacené části úvěru při před časném splacení úvěru po uplynutí 5 let od data uzavření smlouvy o poskytnutí úvěru.
5 % z předčasně splacené části úvěru při předčasném splacení úvěru do 5 let od data uzavření smlouvy o poskytnutí úvěru
Viz. podmínky na stránkách:
http://www.wuestenrot.cz/file.php?type=file&disk_filename=file_667_GENERAL.pdf

Nyní od 1.1.2014 to je takto:
3 % z předčasně splacené části celkové výše úvěru za každý započatý rok do přidělení cílové částky.
http://www.wuestenrot.cz/file.php?type=file&disk_filename=file_1105_GENERAL.pdf#page=3&zoom=130,0,725

V roce 2007 jsem o těchto podmínkách věděl, ale netušil jsem, že to WSS takto zásadně změní a klient se vlastně stane otrokem svojí banky a není z toho cesta ven. Přitom vše řádně platí včas, takže by si ho měla banka hýčkat, omyl.

Pro představu uvádím náš případ:
2007: sám jako fyzická osoba uzavírám překlenovací úvěr s úrokem 4,8% na 14 let, cena bytu při koupi = 2.100.000 Kč
2009: hypoteční krize snižuje úrokové sazby až na 3% a ceny bytů jdou dolů
2013: byt se snažíme prodat z důvodu stěhování do většího. Za 6 let bydlení jsme se v rodině rozrostli a malý byt ve kterém jsem bydlel sám, nám nyní jako 4 členné rodině nevyhovuje.
2014: Byt prodán za cenu 1.800.000 Kč

Poplatky WSS:
Každý rok 8500 Kč x 12, tedy 102.000 Kč x 6 let = 612.000 Kč za překlenovací úvěr
Poplatek za splacení předčasného úvěru do 31.12.2013 = 3%, tedy 63.000 Kč
Nyní od 1.1.2014 poplatek 3% za každý rok do přidělení cílové částky, tedy 8 let x 63.000 Kč = 504.000 Kč

Navýšení poplatku za předčasné ukončení úvěru z 63.000 Kč na 504.000 Kč mi přijde jako neúměrně vysoké. Dovolím si použít slova jako: drzost, konec etického chování, možná i lichva.

Řešení:
1/ Smlouvu jsem podepisoval za podmínek v roce 2007, o nových podmínkách a sazebníku mi banka nedala předem vědět.
2/ Na banku podám stížnost k ČNB a budu se domáhat, aby stáhla ze svých stránek tento Etický kodex, který svým chováním vůči klientům porušuje:
http://www.wuestenrot.cz/o-nas/stavebni-sporitelna/kodex-chovani-mezi-bankami-a-klienty/kodex-chovani-mezi-bankami-a-klienty.html

Poprosím všechny klienty, kteří budou mít letos podobnou zkušenost, dejte mi prosím vědět na email:

Děkuji,
Jaroslav


Produkt

překlenovací úvěr číslo: 30247530


Požadované řešení

Poplatek za předčasné splacení úvěru by neměl být takto vysoký a neměl by se takto razantně změnit. Žádám o vrácení poplatku, který byl platný do 31.12.2013.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2014 15:19, před 2 lety

V tomto případě dovozujeme, že jednostranná změna obchodních podmínek, včetně ceníku, která zavádí takový nepoměr mezi sjednanými právy a povinnostmi a novými právy a povinnostmi by neměla být považována za platnou z důvodu rozporu s dobrými mravy. Skutečností, která odůvodňuje neplatnost takového ujenání je rovněž fakt, že zákazník nebyl o změně informován.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2014 14:03, před 2 lety

Bohužel se společnost Wüstenrot - stavební spořitelna a.s. rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2015 10:27, před rokem

Spotřebitel nám po uzavření stížnosti sdělil způsob, jakým spor vyřešil:

Dobrý den,

problém se potom vyřešil tak, že jsem sehnal finance na zaplacení celého úvěru. Vložil jsem finance do WSS a tím se mi zmenšila doba splácení překlanovacího úvěru a také se zmenšila doba pro dostatečnou výši OHC - ohodnocovacího čísla. Místo pokuty 500tis za předčasné splacení to bylo jen asi 60tis, s tím jsem počítal.

Kdo ale nemá hotovost nebo si nemůže půjčit jinde více financí je to problém. Prostě WSS se takto snaží klienty držet za každých okolností.

Jiné řešení zatím nyní asi není.

Ducháček