Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#10159Volitelná služba Doplňkový balíček jako povinnost k zakoupení a klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2016, před 6 lety

Josef Novotný

Znění stížnosti

Dobrý den,
16.3.2016 jsem chtěl u autoesa v Praze Štěrboholy zakoupit ojetý vůz na který mi po telefonu byla managerem konkrétní sleva díky které jsem o vůz měl vážný zájem. Na místě byl celý hovor po telefonu zpochybněn a sleva nabízena nižší, přestože se prý každý hovor zaznamenává a vše se mohlo snadno potvrdit. Dále mi bylo řečeno, že musím k vozu zakoupit Doplňkový balíček služeb v ceně 3995Kč. Manager prodeje trval, že bez zakoupení tohoto balíčku není možné vůz zakoupit, ale je prý možné zkusit u vedení společnosti požádat o slevu tohoto balíčku. K zakoupení vozu tedy nedošlo a již při cestě domů nám z infolinky paní nabízela dohodu ve které by bylo možné balíček zakopupit za 0Kč ! Paradox že.. Již před 5ti lety jsem obdobný balíček musel zakoupit a jeho nabídku jsem tedy čekal. Ovšem na webu autoesa je při pečlivém hledání možné zjistit že se jedná o balíček dobrovolný a účtuje se pouze když zákazník tuto službu přikoupit chce.
Jednalo se o starší vůz za 47000Kč kde balíček zbytečných služeb navyšuje cenu o 4000Kč.
Rád bych před tímto jednáním v AUTOESA varoval další klienty. Se zákazníkem nejdenají fér a velmi rádi ho připraví o další peníze.

Josef Novotný
Praha


Produkt

klamání zákazníka a nucení účtovat si poplatek za službu kterou klient odebrat nemusí


Požadované řešení

Protože se celé podvodné jednání snaží společnost autoesa utišit další a další slevou a informací že manager prodejny se asi spletl, navrhuji aby vaše redakce udělala několik pokusů a nákup ojetého vozu a načapat prodejce při lži. Podle mne by autobazar měl dostat pokutu za klamání zákazníka.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2016 13:46, před 5 lety

Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.

Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.

Není-li doplňková službu zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.

Reakce společnosti

Publikováno
22.3.2016 16:42, před 5 lety

Dobrý den pane Novotný,

doplňkové služby, které jsou součástí nabídky prodeje ojetých vozidel jsou účtovány jako služby, které jsou již částečně odvedeny a částečně pokrývají rizika, která jsou s nákupem ojetého vozidla spojená. Prodej samotného vozidla však není podmíněn úhradou služeb, byť již byly tyto služby částečně odvedeny. Je tedy na kupujícím, zda na úhradu doplňkových služeb přistoupí a zda využije bonusy v celé výši.

O doplňkových službách a jejich cenách, informujeme zákazníky jak na prodejních plochách tak i na našich webových stránkách.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2016 08:49, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 16:32, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.