Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:809
Z toho za letošní rok:119
Stále v řešení:40
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

59%
41%
Toto skore je založeno na 265 stížnostech.

#1019Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.10.2013, před 7 lety

Ondřej Krist

Znění stížnosti

Dobrý den, 6.8.2012 jsem ve značkové prodejně O2 v Hodoníně zakoupil za dotovanou cenu 3495,- Kč (standardní cena v té době 4995,- Kč) za podmínky průtahu stávajícího tarifu O2 SMS o 24 měsíců mobilní telefon HTC Desire C. V lednu 2013, na základě změny smluvních podmínek souvisejících se změnou sazby DPH, jsem zrušil tarif a přešel na předplacenou kartu. Doplatil jsem dotaci na telefon (1500,- Kč), kupní cena byla tedy 4995,- Kč. Začátkem srpna 2013 začal telefon vykazovat závažné závady, konkrétně náhodné generování dotyků a hmatů, aniž bych se telefonu dotýkal. Telefon jsem proto odnesl na reklamaci 3.8.2013 do provozovny do Hodonína, kde jsem ho zakoupil. Telefon se vrátil 14.8.2013 s vyjádřením, že udaná závada se neprojevila, pouze byla vyměněna fólie na displeji a toto zapsánoi do záručního listu. Telefon asi za 4 dny bohužel opět vykazoval závady, proto jsem ho 16.8.2013 reklamoval ve franšíze O2 v Kyjově. Telefon se vrátil ze servisu 27.8.2013, opět neuznaná reklamace, záznam v záručním listu neproveden. Ještě týž večer po vyzvednutí byl telefon nepoužitelný, proto jsem jej hned 28.8.2013 odvezl do franšízy O2 do Břeclavi. Odtud se telefon vrátil 11.9.2013, opět neuznaná reklamace a navíc se ztratil zadní kryt telefonu! Prodejna asi po 14 dnech dodala na své náklady nový kryt. Horší bylo to, že telefon opět vykazoval závadu. Proto jsem jej odeslal poštou p. Václavu Černému z Liberce, soudnímu znalci se specializací na MT. Tento shledal telefon vadným pro vadu, kterou jsem již 3 reklamoval a vystavil znalecký posudek. Se zasláním telefonu mi vznikl náklad 101,- Kč + úhrada znaleckého posudku 1936,- Kč. Sepsal jsem žádost o odstoupení od kupní smlouvy s žádostí o vrácení plné (4995,- Kč) kupní ceny a dále žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací zařízení (1936,- Kč + 101,- Kč) ve výši 2037,- Kč. Telefon i s žádostmi jsem odnesl na značkovou prodejnu O2 do Hodonína (místo koupě), kde mi prodejce ODMÍTL převzít telefon vč. dokumentace a žádostí s tím, že není oprávněný tyto dokumenty převzít a odkázal mě přímo na sídlo společnosti O2 v Praze a také na autotizovaný servis HTC, tedy smluvní servis O2 VSP Data Sezimovo Ústí. Bohužel si nevím rady, s prodejcem se není možné domluvit, dokonce mi tvrdil, že náklady na poštovné a soudní posudek mám požadovat po servisu VSP Data, který reklamaci 3x zamítl.


Produkt

HTC Desire C, IMEI 352276055214779


Požadované řešení

Mrzí mě to, že prodejci na ZNAČKOVÉ PRODEJNĚ O2 nejsou informováni o tom, jak převzít reklamaci podle práva. Žádám o vrácení kupní ceny telefonu + úhradu nákladů spojených s vystavením znaleckého posudku


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2013 11:54, před 7 lety

Vzhledem k tomu, že prodejce tvrdí v reklamačním protokolu, že se vada neprojevila, bylo k uplatnění reklamace nutné využít soudního znalce, který by existenci vady potvrdil. Cena znaleckého posudku a poštovného se dle § 598 občanského zákoníku uplatňuje vůči prodejci jako náklad spojený s reklamací. Tyto náklady hradí prodejce a nikoli smluvní servis.
Dle § 625 občanského zákoníku se práva z odpovědnosti za vady uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena. Zároveň dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, pokud není v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2013 13:24, před 7 lety

Dobrý den,

omlouvám se za pozdní zprávu. Celou záležitost rádi prověříme s pobočkou. Můžete nám prosím tento popis zaslat spolu s potvrzením znalce a kontaktem na Vás? Údaje nám poskytněte na www.o2.cz/dotazproguru. Přílohu můžete vložit v sekci "Mám problém", či "Hoří to".

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2


Ondřej Krist

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.11.2013 19:14, před 7 lety

Dobrý den, telefon jsem již úspěšně reklamoval s tím, že peníze za přístroj vrátilo O2 a náklady na znalce a poštovné uhradil smluvní servis. S tím by se dalo souhlasit, ovšem O2 mi stále dluží 1.500,- Kč což je doplatek kupní ceny, kterou jsem doplácel letos v lednu při ukončení tarifu u O2. Byl jsem opět odkázán přímo na centrálu, na značkové prodejně mi tato částka údajně nemohla být vyplacena a zaměstnanec, který nakonec zajistil hladký průběh a to, že se věcy daly do pohybu, bohužel nemá toto v kompetenci. Takže mám ještě poslat na O2 žádost o vrácení této částky. Na to, že řeším problém od začátku srpna jsem silně znechucen

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2013 12:39, před 7 lety

Dobrý den,

jsme rádi, že se situaci povedlo vyřešit k oboustranné spokojenosti.

Pokud jste tak ještě neučinil, zašlete nám žádost o vrácení částky na www.o2.cz/dotazproguru. Žádost poté předáme na specializované pracoviště, které Vás bude kontaktovat s řešením. Děkuji.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2


Ondřej Krist

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.12.2013 04:54, před 7 lety

Hodnocení:

Komentář: Celá záležitost byla konečně uzavřena, O2 vrátilo peníze do koruny a já jsem maximálně spokojen a děkuji za velmi vstřícný přístup ze strany dTestu.