Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:633
Z toho za letošní rok:117
Stále v řešení:27
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

59%
41%
Toto skore je založeno na 224 stížnostech.

#1050Aktualizace firmware při zamítnuté reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2013, před 6 lety

J. Š.

Znění stížnosti

Došlo k zamítnutí reklamace telefonu s tím, že se závada neprojevila. Po zapnutí telefonu však byl telefonu jiný FW, který obsahoval reklamní aplikace O2 a jí spřízněných partnerů. Připojoval aplikace samovolně na internet a vyžadoval jejicha aktualizace, nebyla možnost je vypnout ani odmítnout, natož odinstalovat.
Po reklamcaci, kdy se závada opět neprojevila, nahráli další verzi SW, která měla mimo jiné i úplně jiné ovládání, než bylo popsáno v návodu k obsluze.
Po další reklamaci, kde jsem reklamoval i výše zmíněné věci, kdy se závady opět neprojevily, byla v telefonu další verze SW, která byla výrazně větší a telefon již neměl parametry deklarované O2, které měl při zakoupení, reklamní aplikace si prostě ukously zhruba 10% paměti pro aplikace a opět se začala projevovat původní vada, kdy se telefon sám vypíná.

Kromě toho se na zařízení projevily další 3 závady, spolu s výše uvednými zakládaly nárok na odstoupení od smlouvy, jenže ani o jedné úpravě SW telefonu není v servisních protokolech ani zmínka.


Produkt

MT Samsung (obecně), Nokia (obecně)


Požadované řešení

Uvedení do původního stavu, pokud nelze, pak odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2013 12:01, před 6 lety

Účelem reklamace obecně je uvedení zboží do bezvadného stavu. V případě, že je reklamace zamítnuta, musí být zboží vráceno v takovém stavu v jakém bylo k reklamaci převzato. Pokud se tak nestane, nejedná se o řádně vyřízenou reklamaci ve smyslu zákona o ochraně spoteřebitele a prodejce je povinen toto napravit v původní třicetidenní lhůtě.
Jestliže se později na zboží vyskytly ještě další závady, je nutné je u prodejce nově uplatnit, jelikož při předchozí reklamaci, nebyly vytýkány. Pokud je jich souběžně tři a více, je založen nárok na odstoupení od smlouvy podle §622 odst. 2 občanského zákoníku.

Reakce společnosti

Publikováno
22.11.2013 13:41, před 6 lety

Dobrý den, při reklamaci telefonu se snažíme zjistit příčinu popsané závady a závadu odstranit. Neprojeví-li se však popsaná závada a není-li příčina zjevná, není možné ji opravit.
Při prohlídce servisním střediskem dochází automaticky k aktualizaci Firmware na nejnovější – která je schválena výrobcem daného telefonu. Pokud by daný model telefonu s danou verzí nedokázal spolupracovat, je nepravděpodobné, že by jej výrobce telefonu schválil a nechal nasadit.
Je-li telefon zakoupen u naší společnosti, může být doplněn o další aplikace, které jsou nedílnou součástí našeho upraveného FW. Aktualizace FW tedy může obsahovat i aktualizace těchto aplikací.
Pokud vyšší verzi FW nepožadujete, je možné ji na požádání snížit na nižší.

Václav Brožek
Online Media – Konzultant O2


J. Š.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.11.2013 16:40, před 6 lety

Dobrý den,
ani po roce a půl, od první žádosti o uvedení SW do původního stavu, a to jak písemné, tak opakované žádosti o odstoupení od smlouvy nebylo vyhověno. I když telefon nemá parametry dané kupní smlouvou.
Děkuji

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2014 13:27, před 6 lety

V případě, že je zde spor o existenci vady, doporučujeme k jejímu prokázání nechat výrobek posoudit soudním znalcem, přičemž pokud by potvrdil, že se na výrobku vada vyskytuje, má kupující nárok na úhradu nákladů s reklamací spojených dle § 598 občanského zákoníku.
Seznam soudních znalců lze nalézt na stránkách www.dtest.cz nebo na stránkách www.justice.cz.