Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 5. 4. 2016 jsem u AUTO... s.r.o. zakoupil automobil Škoda Octavia Elegance 1.9 TDi, RZ 3J8 6368, VIN TMBGS61Z492022528, číslo smlouvy S-16-002. U tohoto vozidla přestal dne 12.5.2016 fungovat motor.
Vozidlo mělo při koupi najeto 217 416 km. S autem jsem po koupi absolvoval cestu domu (cca 250 km) a následně do servisu z důvodu odstranění závad, které jsme spolu řešili při koupi. Nechal jsem vyměnit spojku s dvouhmotnostním setrvačníkem, zadní ložiska, komplet přední brzdy, uložení přední i zadní nápravy (včetně ramen, silenbloků,..), motorový a převodový olej, kompletní rozvodovou sadu i s vodní pumpou, brzdovou kapalinu, všechny filtry, zámek bezpečnostního pásu řidiče (ten přestal fungovat už na dálnici D1 cestou domů), vzpěry víka kufru, atd. Auto bylo opraveno a předáno 22.4.2016. Od té doby jsem najel něco málo přes 1 000 km a jak uvádím výše, dne 12.5.2016 ve 21:45 na cestě do Brna na D1 u Humpolce přestal mít motor výkon a ozývalo se hlasité kovové bouchání (stav tachometru cca 218 800 km).
Vozidlo odvezla odtahová služba zajištěná pojišťovnou (platil jsem 6 060 Kč) a zajistili mi náhradní vozidlo (přistavení 1 210 Kč, odstavení 605 Kč a PHM 980 Kč). Nepojízdné vozidlo se nyní nachází v Údlicích - servis Auto Kelly.
Prodejce Škoda-auto ve Žďáru nad Sázavou mi odpověděl:
Chceme Vás upozornit, že pokud je kvalifikace závady Vaším opravce správná, nejedná se o skrytou vadu a neneseme za ni odpovědnost. V okamžiku prodeje vozidla motor nevykazoval vyšší hlučnost, nesvítila jakákoliv kontrolka na palubním štítu, vozidlo nemělo snížený výkon, ani zvýšenou spotřebu motorového oleje. S vozidlem bylo ujeto dle Vašeho sdělení cca 1500 km/ bez projevů výše popsaných/. Pokud by vozidlo mělo při koupi poškozenou klikovou hřídel nebo její uložení, v žádném případě by nebylo schopno ujet cca 1500 km bez hlukových projevů, bez zvýšené spotřeby oleje a v běžném výkonu.
Nastalé problémy nás velice mrzí a jako našemu zákazníkovi bychom vám rádi vyšli vstříc v rámci dobrých vztahů i naší obchodní cti. Nabízíme Vámi požadovanou slevu z kupní ceny, jako příspěvek na odstranění problémů s Vašim vozidlem. Slevu nabízíme v částce 15000,-Kč. Po doložení účtu o provedené opravě, Vám částku zašleme na bankovní úcet
Škoda Octavia Elegance 1.9 TDi, RZ 3J8 6368, VIN TMBGS61Z492022528 - poškození klikového hřídele na uložení čtvrtého válce. Při koupi mi prodejce tvrdil, že se jedná o nejspolehlivější motor.
Oprava tohoto poškození může stát více než 40 000 Kč. Plus mé výdaje s odtahem a problémem, že nemám jak jezdit do zaměstnání apod.
Přes všechnu mojí snahu, kdy jsem na vozidle nechal opravit nebo vyměnit vše, co stav vozidla vyžadoval (okolo 50 000 Kč) a s vozidlem jsem do poruchy najel ani ne 1 500 km, si myslím, že vada motoru je tzv. "skrytá vada". Podle Občanského zákoníku č.89/2012 Sb. (dále jen OZ) je správná terminologie vadné plnění. V souladu s OZ § 2161 odst. 2 - Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Dále se dle mého názoru jedná o podstatné porušení smlouvy z důvodu vadného plnění (viz. OZ § 2106 odst. 1) a mám právo na:
a/ na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b/ na odstranění vady opravou věci,
c/ na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d/ odstoupit od smlouvy.
Protože jsem do vozidla investoval mimo kupní ceny, ceny za opravu, nová letní kola, fólie, klíč, pojištění atd. navrhuji, aby se závada vyřešila opravou, nebo adekvátní slevou z kupní ceny. V případě odstoupení od smlouvy budu vyžadovat ke kupní ceně vyplatit i celou cenu opravy.
|
Tweet |