Společnost


Zdeněk Jurča

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#12653Nevrácení peněz ani reklamovaného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2016, před 4 lety

Robert Ruzicka

Znění stížnosti

Reklamace tabletu ,,neopravitelna vada pristroje..pred dvema mesici jsem poslal tablet na reklamaci a mesic nic bez kontaktu,tak jsem volal a pani furt jen lze odkazuje me na dalsi dny ze se ozve a nic slibuje penize poslat na ucet a take nic..takze nemam ani tablet a ani penize..tak se obchoduje v dnesni dobe????


Požadované řešení

Navraceni penez 4.800 kc


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 09:36, před 4 lety

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Možné vložit vzorový dopis - https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání zboží, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 10:58, před 4 lety

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:

"Tak až dnes mě vrátili penize..tak je věc vyřešena."

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť spor byl vyřešen.