Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:429
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 173 stížnostech.

#12664Problém s reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2016, před 4 lety

Marek Juryšek

Znění stížnosti

Dne 22.7.2016 jsem koupil u AAA škodu Fabii rv.08 se stavem 154433km za 130000kc. Při platil jsem si pojištění carlife a po najetí 3500km mi z neznámého důvodu odešlo olejové čerpadlo kde se roztrhl hnací řetěz. Auto jsem okamžitě nechal odtahnout do autorizovaného servisu kde přišli na tuhle závadu se kterou je ovšem spojené mnohem víc. Po kontrole jestli nedošlo i k pridreni motoru bylo zjištěno že je tam pridreny jak spodek tak vrch motoru a turbodmychadlo. Jedná se o to že neustále volám do aaaauto a slyším stále to stejné zavoláme vám do hodiny a stále nikdo nevola. Takže přístup aaa je negativní.


Produkt

Škoda Fabia spz 6t70439


Požadované řešení

Žádám buď uznání reklamace kde jde o skrytou závadu nebo odstoupení od kupní smlouvy. V případě zamítnutí jsem připraven to řešit soudně.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2016 08:00, před 4 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Stav prodávaného vozu by však měl být detailně popsán v kupní smlouvě. Prodávající odpovídá za vady, na které ve smlouvě výslovně neupozorňuje. Úspěšně by se spotřebitel v případě sporu zřejmě mohl domáhat vyřízení reklamace vad, které nejsou v protokolu o převzetí vozu uvedeny. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Lhůta prvních 6 měsíců od převzetí věci je pro spotřebitele příznivější v tom ohledu, že zákon předpokládá, že v případě výskytu vady, byla vada na věci již při jejím převzetí, dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a prodávající za ní tedy odpovídá, neprokáže-li opak.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2016 15:46, před 4 lety

Vážený pane Juryšku,
mám informaci, že kolegové se s Vámi spojili a že je věc v řešení. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojen.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Marek Juryšek

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.10.2016 19:44, před 4 lety

Vážená paní Milíková,
informaci máte správnou. Přišel mi dopis že reklamace byla zamítnuta na čež jsem volal už asi po x kráte na vaši infolinku kde mi jako vždy bylo řečeno někdo se vám ozve. Opravdu volal mi ze skrytého čísla nejmenovaný člověk. Řešili jsme to spolu, podrobně jsem popsal celý problém a také jaké kroky budou následovat. A to že celý případ budu medializovat a už nyní to řeším s právníkem kde je i nachystaná žaloba. Na to dotyčná osoba řekla ať ještě počkám že to nějak vyřešíme že se ještě ozve. Volal cca po 4 hodinách že to řešil s vedením společnosti a že pošlou nějakého znalce a stále mě upozorňoval abych to ještě neřešil a nedával do medií. Veškéré podklady k reklamaci už ale AAA má, fotily si to přímo kolegové z Olomoucké pobočky jak už ve formě fotek tak videa, různých chybových hlášek diagnostiky a materiálové soupisky. Můj požadavek který budu vyžadovat je odstoupení od kupní smlouvy a vracení peněz.
Juryšek Marek

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2016 09:08, před 4 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2016 11:50, před 4 lety

Vážený pane Juryšku,
na základě znaleckého posudku byla záležitost přehodnocena, jak Vás již informoval kolega z reklamačního oddělení. Věřím, že věc je tedy uzavřena k oboustranné spokojenosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO


Marek Juryšek

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.11.2016 16:12, před 4 lety

Hodnocení:

Komentář: Ano věc je již uzavřená. Pro vozidlo si mají přijet vaší technici a bude odstoupení od kupní smlouvy. Také doufám že je věc plně vyřešena v zájmu obou stran.