Společnost


Alektum, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:14
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#13300ALEKTUM INKASSO s.r.o. a EDITIONS ATLAS SA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.11.2016, před 3 lety

Pavel Kadlec

Znění stížnosti

Objednal jsem u firmy EDITIONS ATLAS SA zboží, resp. kolekci figurek k postupnému zasílání. Odběr jsem následně 19. 11. 2015 písemně zrušil, což dodavatel písemně potvrdil e-mailem. Ještě poté mi však firma zaslala další balíček v uvedené hodnotě 299 Kč. Dál jsem tedy nereagoval protože se jednalo o nevyžádanou poštu. Pak dne 21. 11. 2016, tj. asi za rok mi společnost Alektum s.r.o. poslala výzvu k úhradě dluhu ve výši 677,25 Kč (v tom 299 Kč za jimi odeslaný balíček). Mám za to, že protože se jednalo o nevyžádané zboží, navíc pokud jsem písemně od smlouvy ještě před dodáním odstoupil, není oprávněn nikdo po mě nějaký domnělý dluh vymáhat. Allektum Inkasso s.r.o., Praha 3, navíc odpovědní formulář na svou "výzvu k úhradě" formuluje jako uznání dluhu.


Produkt

viz popis stížnosti


Požadované řešení

Tzn. vzhledem k tomu, že nevznikl žádný závazek nemůže vzniknout ani dluh a společnost by měla ustoupit od další korespondence.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2016 13:39, před 3 lety

Pokud spotřebitel ukončil smluvní vztah se společností a společnost rozvázání smluvního závazku potvrdila, neexistoval právní důvod pro zaslání zboží. Pokud spotřebiteli bylo odesláno zboží bez právního důvodu, jedná se o neobjednané plnění. Spotřebitel v takovém případě nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

O neexistenci dluhu je ale vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Spotřebitel by však rozhodně neměl dluh uznávat. Uzná-li totiž někdo svůj dluh co do důvodu i výše prohlášením učiněným v písemné formě, má se za to, že dluh v rozsahu uznání v době uznání trvá. Pokud by spotřebitel dluh uznal, bylo by v případě soudního sporu na něm, aby prokázal, že dluh neexistuje.

Reakce společnosti

Publikováno
6.12.2016 19:57, před 3 lety

Dobrý den,

společnost Alektum s.r.o. na základě neuznání dluhu případ uzavře a předá věřiteli zpět k prověření informace o neuznání. Pan Kadlec se na naší společnost však doposud neobrátil a skutečnost, že se prvotně obrací na web dTest není správným postupem. S ohledem na jeho stanovisko na tomto webu případ uzavíráme a předáváme zpět věřiteli.

Pokud nebude ze strany dlužníků prvotně odpovídáno napřímo spol. Alektum s.r.o., ale právě rovnou na tento portál, pak nebudeme na takové případy reagovat a tyto na tomto webu řešit, jelikož i v rámci mimosoudních řešení spotřebitelských sporů je vždy základem snaha spotřebitele řešit spor přímo se subjektem, který ho např. v našem případě obeslal výzvou, nikoli s nějakým třetím subjektem. Prosíme o předávání informace v tomto smyslu, jelikož pak bychom si ušetřili spoustu práce přes tento portál.

Děkuji.

S pozdravem,

Mgr. Lukáš Pácl, legal consultant

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2016 06:54, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2017 07:12, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.