Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1215
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 338 stížnostech.

#13532Zamítnutá reklamace na neplatnou smlouvu na produkt O2TV

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2016, před 7 lety

Petr Michálek

Znění stížnosti

Dne 13.05.2016 jsem byl jako uživatel O2 pevného internetu na přípojce 515 222 003 telefonicky kontaktován operátorem O2 s nabídkou produktu O2 TV L - 2 měsíce zdarma, po delším hovoru, kde jsem se snažil zjistit maximum o službě, ale hlavně o podmínkách využívání služby na dva měsíce zdarma, jsem souhlasil s objednávkou. Během týdne tedy kolem 21.05.2016 dorazila zásilka se Set top boxem. Již při prvotním užívání bylo zřejmé, že služba nám nevyhovuje co do parametru cena vs výkon, nicméně jsme pokračovali ve zkušebním 2 měsíčním provozu, který měl končit 22.07.2016.

Po určité době cca 14 dnech volala operátorka, která zjišťovala spokojenost s produktem, zde ji bylo sděleno, že není spokojenost a službu pravděpodobně nebude chtít využívat nad rámec akční zkušební doby, nicméně i tak jsme dále pokračovali v provozu O2TV.

Po týdnu, tedy uprostřed 2 měsíční zkušební doby opět stejný monitorovaný hovor s dotazem na spokojenost, opět stejný průběh, jen jsem sdělil to, že ve službě rozhodně pokračovat nebudu a zařízení budu vracet po zkušební lhůtě.

22.07.2016 mělo končit bezplatné zkušební období produktu O2TV, proto bylo zhruba po týdnu od tohoto data zařízení odpojeno a kompletně zabaleno do odpovědní zásilky. Zásilka byla odeslána "až" dne 24.08.2016 do skladu O2 na přiloženou adresu.

V měsíci listopad 2016 jsem se detailněji seznámil s elektronickým vyúčtováním, protože mne zaujala příliš vysoká částka za vyúčtování pevného internetu od O2 (služby platím inkasem, čili stále platby příliš nestuduji). Zde jsem zjistil, že od září 2016 je mi účtována služba O2TV L se závazkem na jeden rok, kterou jsem si nikdy nesjednal, nechtěl jsem si sjednat a to ani po telefonu ani písemně ani jiným způsobem a pokud byla služba sjednána bylo bez mého vědomí nebo jsem byl při sjednávání uveden v omyl zejména z důvodu nedostatečného popučení o podmínkách užívání, a dále jsem službu ani nemohl využívat, neboť jsem zařízení vrátil v srpnu, tedy 2 měsíce zpět.

Ve věci do dnešního dne neexistuje žádná písemná smlouva mezi mnou jako koncovým uživatelem a O2 jako poskytovatelem služby, taková smlouva nebyla nikdy vyhotovena, což samo o sobě je závažné zjištění a nechápu, jak mohl vzniknout vůbec nějaký právní vztah v tomto případě smlouva o poskytování telekomunikačních služeb na jejímž podkladě je vymáhána vůbec nějaká platba za služby, či dokonce smluvní pokuta..

Dne 08.11.2016 jsem cestou call centra podal reklamaci na zřízení výše uvedené služby, požadoval jsem vrácení všech poplatků spojených se službou O2TV, zároveň jsem se vyjádřil ke sjednání služby a jejím průběhu. Uvedl jsem, že při zřizování služby po telefonu jsem byl přesvědčený o tom, že službu O2TV jsem si zřizoval jen na zkoušku na dobu 2 měsíců, nikdy jsem nechtěl závazek, už do počátku jsem chtěl službu po 2 měsících zrušit, nebyl jsem dostatečně poučen o nutnosti vrátit zařízení před lhůtou 2 měsíce nebo pak vznikne roční závazek . Operátorem mi sděleno, že jelikož nebylo zařízení vráceno před uplynutím 2 měsíční lhůty od zřízení, přešla služba automaticky na roční závazek, kde započala jak platba za službu tak platba za Set top Box. Toto jsem kategoricky odmítl s tím, že takové informace mi rozhodně nebyly při sjednání služby uvedeny a pokud bych s nimi byl srozuměn, zařízení bych vrátil tak, aby nedošlo k přechodu na závazek.

Operátor uvedl, že původní telefonní objednávka se bude zkoumat a pokud skutečně nebyly informace o vrácení zařízení před lhůtou 2 měsíce uvedeny měla by být reklamace uznána. I přes dobu téměř půl roku jsem věděl, že při sjednávání služby mi operátorka tyto stěžejní informace neuvedla a tím mne uvedla v omyl. Podrobnější informace o službě jsem nikde v příbalové informaci nedohledal až později pátráním na internetu.

Dne 1.12.2016 jsem byl kontaktován reklamačním oddělením O2, kde mi sděleno, že reklamace nebyla shledána jako oprávněná. Odůvodněním bylo to, že s podmínkami služby jsem byl srozuměn i když až později dodatečně v monitorovaném hovoru, kde se zkoumala spokojenost se službou. S tímto tvrzením nesouhlasím, jednak si dodatečné poučení nevybavuji, hovor proběhl při pracovním nasazení a i kdyby bych byl takto dodatečně poučen o nutnosti vrátit zařízení před lhůtou 2 měsíce, nebylo to učiněno při sjednávání služby dne 13.05.2016 a proto byla služby sjednána neprávoplatně.

Celá věc působí promyšleně s jasným cílem, kterým je záměrné uvádění lidí v omyl jehož důsledkem je roční závazek, který samozřejmě lze zrušit ale pod podmínkou smluvní pokuty.


Produkt

O2 TV L


Požadované řešení

Požaduji zrušení služby O2 TV L a jejího ročního závazku, dále vrácení již proběhlých plateb za tuto službu, včetně splátky za set top box.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému