Společnost


SOFTCOM GROUP, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#15283Výměna zboží za nové bez vad místo požadovaného odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2017, před 4 lety

Karel Juračka

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 6.3.2017 jsem reklamoval MicroSD kartu Kingston. Karta byla koupena 23.8.2012 s uvedením záruční doby 60 měsíců. Žádné jiné podmínky nejsou na faktuře uvedeny.
Dne 20.3.2017 mi došla výzva k vyzvednutí reklamace s uvedením způsobu vyřízení výměnou za nový kus. Po kontaktu prodejce, že jsem při reklamaci zvolil možnost odstoupení od smlouvy mi bylo sděleno, že vyřízení prodloužené záruky "je řešeno v dikci výrobce či prodejce".
Prodejce jsem proto informoval, že nepovažuji jeho řešení reklamace za správné a budu se snažit domoci svých práv přes Vaše stránky. Prodejce odpověděl, že budou rádi, když si u Vás ověřím, že reklamaci vyřídili správně a zároveň jsem byl odkázán na jejich Obchodní podmínky. Bohužel již nemám k dispozici obchodní podmínky, které byly platné v době nákupu, takže nejsem schopen posoudit, zda je vyřízení reklamace v souladu s nimi i zákonem.
Proto prosím o posouzení, případně zprostředkování vyřešení mé reklamace.


Produkt

Kingston SDHC micro karta 16GB Class 10 + adaptér


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy (uvedeno i v reklamačním protokolu)


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2017 10:08, před 4 lety

Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Dle zákonné, v daném případě podpůrné úpravy, nebylo-li sjednáno jinak, platí, že má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Občanský zákoník stanoví určitou hierarchii nároků z vadného plnění.

Odstoupit od smlouvy je možné také, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

Reakce společnosti

Publikováno
22.3.2017 12:20, před 4 lety

Vážený pane Juračko,

Reklamace Vám byla v pořádku vyřízena a to dle platných Obchodních podmínek platných v době nákupu.
Nárok na odstoupení od kupní smlouvy Vám z tohoto důvodu nemohu přiznat.
S ohledem na délku užívání výrobku jako takového a s ohledem k vývoji cen by to bylo mimo jiné i zcela neúměrné.

Přeji pěkný den,

Michal Šebek
Vedoucí servisního a reklamačního oddělení


Karel Juračka

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.3.2017 03:06, před 4 lety

Hodnocení:

Komentář: Při sepisování stížnosti jsem vycházel z informací na stránkách dTestu, kde je uvedeno, že "Práva ze smluvní záruky se uplatní stejně jako ze zákonné odpovědnosti za vady". Bohužel jsem to pochopil tak, že při neodstranitelné vadě/podstatném porušení smlouvy má zákazník možnost volby buďto výměny, nebo odstoupení od smlouvy. Děkuji tedy za ozřejmění této problematiky. Jenom poznámka k vyjádření fy Softcom - stejně neúměrné může být i při reklamaci ve standardní 2 leté záruce, kdy ale ze zákona vyplývá možnost odstoupení od smlouvy (a dTest toto také přímo doporučuje z důvodu záruky, která se při výměně neprodlužuje).