Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:134
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 53 stížnostech.

#16479Nákup v e-shopu - nedostupnost nabízeného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2017, před 3 lety

Tomas Pucholt

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s velmi negativní zkušeností při nákupu zboží (kombinované chladničky Samsung RB29 FERNDSS/EF) na e-shopu firmy Electroworld (EW), kdy se jedná o zjevné klamání zákazníka.

Dne 27.5. jsem si objednal a zaplatil v e-shopu nabízenou lednici Samsung. Platba proběhla, potvrzení o zaplaceni jsem obdržel a během několika minut chladnička zmizela z nabídky e-shopu. Ihned v pondělí, dne 29.5., mi zaměstnanec zákaznického servisu telefonicky oznámil skutečnost, že zakoupená a zaplacená chladnička na žádném skladu není, že se jedná o zpomalenou reakci rezervačního systému, který nabízel zboží, které již v době rezervace nebylo k dispozici. Zaměstnanec EW mě požádal o číslo bankovního účtu, na který budou vráceny peníze. Toto jsem odmítl a navrhl jsem doručit mi chladničku již vystavenou v prodejně, jelikož byly dle EW systému vystavené na prodejnách 3 kusy.

Bylo mi odpovězeno, že to není standardní postup, nicméně pokusí se tuto možnost s některou z poboček vyjednat. Následně jsem obdržel telefonát s informací, že se "našla" chladnička v originálním balení na skladu a bude se expedovat tato. Dne 2.6. jsem obdržel potvrzovací email o expedování. Následně se objevila na stránkách EW informace, že chladnička je k zakoupení přes e-shop a i k vyzvednutí na prodejně v Olomouci.

Dne 6.6. jsem kontaktoval zákaznický servis pro zjištění statutu objednávky. Byl jsem informován, že doručení není možné, žádná chladnička na skladě není a doručení prodejního kusu z prodejny není možné! Tj. třetí změna od vytvoření objednávky. Jelikož mě tyto pro mě nepříjemné debaty a diskuze bez výsledku stály mnoho úsilí i času, rozhodl jsem se akceptovat vrácení peněz. Platbu mi tak EW bezdůvodně blokoval téměř dva týdny a chladnička je v nabídce na stránkách EW stále, což mi přijde nepochopitelné!

Z pohledu zákazníka a spotřebitele pokládám toto chování za přinejmenším neprofesionální a chci tímto nabádat k ostražitosti při objednávání přes e-shop firmy Electroworld.

S pozdravem, T.Pucholt


Produkt

Samsung RB29 FERNDSS/EF


Požadované řešení

informování o klamání zákazníka a neprofesionalitě služeb


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2017 15:08, před 3 lety

Nabídka na uzavření kupní smlouvy učiněná při podnikatelské činnosti reklamou je závazná s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Není-li to tedy možné, nelze po prodávajícím požadovat dodání zboží.

Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou.

Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.

V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2017 09:47, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.