Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#17465Reklamace den starýho iPhone 7 - vodotěsnot - krytí ip67

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

29 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2017, před měsícem

Milan Jäger

Znění stížnosti

Dobrý den,

1.8.2017 jsem zakoupil u společnosti iWant Apple iPhone 7 128GB, který byl inzerován s krytím ip67, což znamená odolnost ponoření do kapaliny v hloubce 1,5m na 30 min. Čekal jsem tedy, že případné zasažení vodou nebude problém.
Jsem voják z povolání a někdy mám náročný výcvik a dost se zapotím. Druhý den od koupi iPhonu, jsem šel právě na výcvik, kde jsem dal telefon do náprsní kapsy pod vestu. Po nějaké době mě začala kapsa pálit a když jsem vytáhl iPhone, byl celý vařicí (nedal se udržet v ruce) a zapařený foťáky. K telefonu se dostal pot a ten se dostal do telefonu. Telefon nereagoval, byl vypnutý a vařicí. Hned druhý den, jsem telefon odnesl na reklamaci do iWantu (3.8.2017) a hned 9.8.2017 mi přišla zpráva z iWantu (přeposlaný mail z firmy Český servis a.s.), že reklamace je zamítnuta (telefon poškozený tekutinou) a za poplatek skoro 9 tis bez DPH mi pošlou nový.
Vzhledem ke skutečnosti, že telefon by měl být minimálně voděodolný, nesouhlasím s postupem reklamačního řízení. Telefon stál cca 23-tis a bylo inzerováno, že má krytí ip67, což byl i hlavní důvod ke koupi a přechodu z modelu iPhone 6S. Dokonce iPhone 6S se mnou procházel stejný výcvik dva roky a bez jakéhokoliv zapaření.

Předem děkuji za pomoc.

Dále zasílám citace ze stránek iWant.cz, kde se chlubí odolností vody. Tyto reklamy jsou bez udání jakéhokoliv varování, že v případě styku s vodou, je reklamace telefonu neuznána jako záruční.

"Postavený tak, aby odolal vodě.
Úplně nově technicky řešené tělo iPhonu 7 je voděodolné. Jako vůbec první iPhone.Rozlité tekutiny, cákance ani prach tak už nepředstavují problém."

"Snese kapku vody. I moře obdivu.
iPhone 7 se dostává na novou úroveň inovace a preciznosti. Temně černá barva je úplně jinde než všechno, co jsme zatím udělali. Tělo je odolné proti postříkání a vodě. Tlačítko plochy je od základu přestavěné. A nová unibody konstrukce iPhonu 7 s bezešvým zaoblením se stejně dobře drží i vypadá."


Tento telefon jsem si vybral právě kvůli těmto klamavým informacím.

Dále mě zarazil přístup obchodu, kde jsem požadoval do reklamačního protokolu napsat, že chci odstoupit od smlouvy. Bylo mi řečeno, že i kdyby byla reklamace uznaná, tak nemám nárok a bylo mi sděleno toto a nechal jsem si to zároveň poslat na mail:

"Podle obč. zákoníku platného od 1.1.2014 již neexistuje a není automaticky nárok na vrácení peněž při projevení vady do 6 měsíců.
Pokud se do 6 měsíců projeví vada, tak zákazník může požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud ale servisní středisko uzná vadu jako opravitelnou, máme nárok na to, abychom zařízení nechali opravit a nevzniká nárok na odstoupení od KS."


Produkt

iPhone 7 128GB Zlatý SFK1SR41THG7M


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2017 11:21, před měsícem

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem. Jestliže bylo prodejcem deklarováno, že se jedná o voděodolné tělo telefonu, pak musí odpovídat deklarované jakosti a být vhodný k danému účelu.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Co se týče nároků z vadného plnění, pak dle nového občanského zákoníku platí následující: Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud by však vadné plnění z kupní smlouvy bylo jejím podstatným porušením, může spotřebitel ihned odstoupit od smlouvy (např. byl-li dodán padělek). O tom, zda v tomto konkrétním případě došlo k podstatnému porušení smlouvy, by musel rozhodnout soud. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni.

Reakce společnosti

Publikováno
21.8.2017 15:22, před 29 dny

Dobrý den,

celou záležitost jsme nechali prověřit se servisním střediskem. Bohužel na neuznání reklamace musíme trvat. Zařízení je poškozeno kapalinou a toto poškození se neslučuje se záručními podmínkami a tedy není možná záruční oprava.

Telefon je dle výrobce iPhone 7 považován za voděodolný, nikoli za vodotěsný a to dle standardu IP67 podle normy IEC 60529. Jakékoli poškození kapalinou bohužel není kryté zárukou výrobce.
Více informací můžete najít v technických specifikacích iPhonu 7 přímo na stránkách výrobce, viz odkaz níže:
http://www.apple.com/cz/iphone-7/specs/

Co se týká konkrétního poškození tohoto iPhonu, tak byl posuzován aktuální stav zařízení, ze servisu máme informaci, že k poškození nedošlo samovolně, ani se nejedná o výrobní vadu zařízení.

Případ jsme s pomocí servisního střediska ještě znovu eskalovali na výrobce, který ale potvrdil, že zařízení nelze uznat v rámci záruky, jelikož se jedná o poškození neslučitelné se záručními podmínkami.

Vzhledem k zamítnutí reklamace bude telefon vrácen na naši prodejnu iWant v původním stavu, v nejbližších dnech bude kontaktován přes sms s možností vyzvednutí.

Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Lenka Weiserová
reklamační oddělení


Milan Jäger

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.8.2017 17:40, před 29 dny

Vážená paní Weiserová,

musím s Vámi nesouhlasit. Už první spuštění u telefonu bylo zajímavé. A to si budu vyčítat, že sem ten telefon nešel hned vrátit. Iphony používám už od řady 4 a ani u jednoho se mi nestalo, že když sem rozbalil telefon, tak byl vybitý, že se ani nespustil. To se můžete spojit přímo s Applem aby Vám potvrdili, že telefon je vždy připravený a nabitý k prvnímu spuštění. Tohle je už můj 7 telefon, který používám a 12tý co jsem koupil buď od Vás a nebo od konkurence a všechny telefony až na iPhone 7, který jsem u Vás zakoupil nešel hned spustit. To je jedna z vad, kterou jsem bohužel neřešil.

Reakce na Váš první odstavec, telefon inzerujete na Vašich stránkách a nikde nevedete ani malou poznámku, že se nevztahuje reklamace na poškození vodou!!! Vy prodáváte, vy máte varovat!

Reakce na Váš druhy odstavec. Standart telefonu je IP67 podle normy IEC 60529. Zde máte odkaz co přesně znamená tato norma (IP x7 Chráněno proti ponoření do vody. Ponoření na 30 minut do hloubky 1 metr). Zdroj: https://smartmania.cz/chytra-zarizeni-a-stupen-kryti-ip67-co-presne-to-znamena-5048/ a dokonce i Vaše stránky https://www.iwant.cz/Slovnik/odolnost-a415
To co píše výrobce na jeho stránkách je bohužel pěkná zlodějina, jelikož napíše že telefon je voděodolný dle normy, ale přitom že není a radši to dá do výluky... Smutné, ale aspoň to má s poznámkou, to vy bohužel nemáte. Vlastně vy vůbec nepíšete, že by tam byla nějaká klauzule o tom, že se nevztahuje záruka na poškození vodou. Dále zase budu citovat jen vaše reklamní triky na prodej ne-vodotěsného telefonu
"Postavený tak, aby odolal vodě.

Úplně nově technicky řešené tělo iPhonu 7 je voděodolné. Jako vůbec první iPhone.Rozlité tekutiny, cákance ani prach tak už nepředstavují problém."
a potom
"Tělo je odolné proti postříkání a vodě." Zde má aspoň apple dodatek, což vy nemáte. Bohužel jsem to zjistil, až když jste mi zamítly reklamaci. Jelikož mě nenapadlo, že vy jako prodejce nebudete uvádět všechny informace, které uvádí apple.

Co se týče zbytku, tak sice jste kontaktovaly výrobce, ale Vaše reklamní triky na prodej tohoto telefonu mě neinformovaly dostatečně abych věděl, že telefon není kryt zárukou na poškození tekutinou. Zároveň čekám na vyzvednutí telefonu, s tím, že telefon jde rovnou ke znalci, který buď potvrdí že telefon není utěsněný jak by měl a nebo že Váš zásah opravil telefon a utěsnil ho a tím pádem je zase porušen zákon.

Jak či tak Vám bude odeslána v nejbližší době předsoudní výzva. I nadále ale věřím, že se jedná o nedorozumění a věřím, že se dohodneme smírnou cestou.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2017 13:41, před 28 dny

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2017 14:57, před 25 dny

Vážený pane Jägere,

Vzniklá situace nás mrzí, nicméně na zamítnutí reklamace si trváme.

Telefon byl zaslán do autorizovaného servisního střediska, který je znalcem v tomto oboru. Dle jejich vyjádření, není zjištěné poškození - oxidace na zařízení kryta zárukou ze strany výrobce. Z informací, které nám servisní středisko poskytlo také vyplývá, že k poškození nedošlo samovolně, ani se nejedná o výrobní vadu zařízení. Zařízení nesplňuje podmínky záruční opravy a tedy není možné jej na reklamaci uznat. Na základě jejich posouzení si tedy musíme trvat na zamítnutí reklamace.

Telefon je připraven na naší prodejně iWant v Letňanech, kde si jej můžete vyzvednout.

Děkuji za pochopení.
Lenka Weiserová
reklamační oddělení


Milan Jäger

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.8.2017 15:29, před 25 dny

Vážená paní Weiserová,

prosím projděte si Vaše stránky a zároveň prosím o dTest aby tyto stránky (iwant.cz) taky prošel. Na Vašich stránkách přímo prodáváte iPhone 7 a u něj píšete odolnost: voděodolný, IP67. Dále píšete, že ip67 znamená odolnost proti vodě a IPX7: Odolnost proti ponoření na 30 minut do hloubky jednoho metru. Ani v záručních podmínkách ani nikde na stránkách nemáte napsáno, že telefon iphone 7 není krytý zárukou proti vodě. Vy prodáváte telefon s odolností IP67!!! A klienta vubec neinformujete o klauzuli, kterou má jenom Apple na svých stránkách.

Zároveň mám od technika fotografii, kde je vidět, že do telefonu se dostala kapalina.... a dokonce sám řekl, že jsou místa, kde je vidět sůl od potu.

Prosím dTest o vyjádření k tomuto případu a prosím bez CTRL C a CTRL V :-)

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2017 18:16, před 25 dny

Na webových stránkách společnosti (https://www.iwant.cz/Apple-iPhone-7-128GB-zlaty-p12537) je skutečně uvedena informace o odolnosti mobilního zařízení (konkrétně IP67).

Podle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku odpovídá prodávající spotřebiteli za to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Nemá-li věc inzerované vlastnosti, je vadná a spotřebitel může žádat nápravu.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2017 15:40, před 22 dny

Dobrý den,
na našich stránkách máme uvedeno, že telefon má odolnost IP67. Znamená to, že telefon je voděodolný, nikoliv však vodotěsný, tzn. může se do něj dostat tekutina, pokud je telefon vystaven např. tlaku vody vyššímu, než které kryje daná odolnost IP67. Zákon nám neudává, že bychom měli blíže specifikovat a udávat tyto informace včetně informace, že pokud se do zařízení dostane voda, tak se na něj nevztahuje záruka výrobce a nelze uplatnit odpovědnost za vady prodejcem.

S pozdravem,

Lenka Šantavá
reklamační oddělení


Milan Jäger

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.8.2017 16:06, před 22 dny

Dobrý den, paní Šantavá,

stále se bavíme o tom, že prodáváte telefon, který má voděodolnost. A to ještě podle normy IP67. Po zveřejnění fotky, kterou mám od Vašeho technika je jasně vidět, že se do telefonu dostal pot, je tam vidět sůl a né že byl někde ponořený.
Já uzavřel právní vztah s Vaší firmou a né s výrobcem. Vy prodáváte telefon s danou odolností a tím pádem mě výrobce nezajímá. Jak již bylo psáno výše, je to klamná reklama a já chci odstoupit od smlouvy.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2017 13:23, před 21 dny

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
8.9.2017 12:08, před 12 dny

Dobrý den,

se zákazníkem panem Jägerem bylo domluveno, že v rámci zákaznické spokojenosti mu bude vrácena kupní cena za telefon.

Prosíme dTest o uzavření sporu.

Děkuji,
Lenka Weiserová
reklamační oddělení

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2017 14:00, před 6 dny

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.


Milan Jäger

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.9.2017 15:53, před 6 dny

Hodnocení:

Komentář: Se společností Smarty CZ a.s. jsem se dohodl. Vážím si vstřícného kroku a velmi rád si zase u společnosti něco koupím.