Společnost


1-2Umobil s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#17573Odstoupení od kupní smlouvy - amortizace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.08.2017, před 2 lety

Michal Štengl

Znění stížnosti

Dne 20.7.2015 jsem za 9279 Kč zakoupil telefon Sony Xperia Z3 Compact. Během prvního roku používání byl telefon třikrát na záruční opravě, pokaždé s jinou závadou. Při třetí reklamaci v říjnu 2016 mi byl telefon vyměněn za zcela nový přístroj. Bohužel během ani ne jednoho roku se na tomto přístroji objevily další čtyři závady, takže jsem požadoval odstoupení od smlouvy. Nárok na odstoupení od smlouvy mi uznal i autorizovaný a garanční servis, firma Arvato. Telefon jsem proto i s kompletním příslušenstvím a reklamačními protokoly odnesl do firmy 1-2Umobil, kde jsem požadoval odstoupení od smlouvy a navrácení celé kupní částky. Lidé z firmy jsou ale ochotni mi vrátit pouze 2000 Kč, prý mají právo si naúčtovat amortizaci. Jelikož se mi to nezdálo, přístroj jsem si odnesl domů a začal i prostřednictvím dTestu shánět informace, zda na to mají nárok. Na teleofnní lince mi bylo doporučeno, ať trvám na vrácení celé částky. Tak jsem šel 14.8. telefon vrátit, požádal jsem o odstoupení od smlouvy a navrácení celé částky. Po týdnu, kdy byl telefon u firmy 1-2umobil mi opět řekli, že mi za něj dají maximálně 2000 Kč. Ohánějí se tím, že přístroj je dva roky starý a používaný a že mají právní nárok na amortizaci. Já stále tvrdím, že přístroj, který jsem reklmaoval, je starý pouze necelý rok (byl vyměněn v rámci záruční opravy) a . trvám na vrácení celé částky.


Produkt

Telefon Sony Xperia Z3 Compact (D5803), IMEI číslo 357199070147763


Požadované řešení

Trvám na vrácení celé kupní částky 9279 Kč a ne 2000 Kč. POdle protokolu jsem neporušil žádné zruční podmínky a mám právo na odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2017 13:00, před 2 lety

Pokud bylo odstoupeno od kupní smlouvy z důvodu vadného plnění ze strany prodávajícího, nemá prodávající právo na náhradu za znehodnocení vracené věci, ke kterému došlo jejím běžným opotřebením za dobu od převzetí věci kupujícím (dle ustálené judikatury, např. sp. zn. 33 Cdo 1323/2013). Spotřebitel má tedy právo žádat vrácení celé kupní ceny.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 20:49, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.