Společnost


Lidl Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:589
Z toho za letošní rok:81
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 113 stížnostech.

#2106Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2014, před 9 lety

Jiří Trnka

Znění stížnosti

Dobrý den,
v prosinci 2013 jsem v prodejně Lidl zakoupil vysavač na popel. Při prvním použití o vysávání popela přesně dle návodu k použití došlo po malé chvíli z zanesení vestavěného filtru a k indikace plnosti vysavače. Po otevření však v nádobě o objemu 18 litrů, ve které by se měl popel shromažďovat byla jen malá vrstva popela a jeho hrubší části, popel byl v podstatě nalepen na papírový filtr. Po demontáží filtru, vyklepání a vyfoukání filtru a sestavení probíhalo následné vysávání stejným způsobem, doba zanesení filtru byla však již při druhém použití ještě kratší (zřejmě již filtr zanesen jemnými částmi, které nejdou vyčistit). Vysavač v podstatě nelze používat pro účel, ke kterému byl určen a zakoupen. Nežli dojde k vysátí popela, dojde k zanesení filtru a nutnosti vypnout přístroj. Přístroj jsem zkusil vrátit, prodavačka potvrdila, že zdaleka nejsem první (prý řadě zákazníků byly vráceny peníze) se stejným problémem, ale protože jsem nestihl lhůtu 30 dní, nevrátí peníze, ale musím uplatnit reklamaci. Ta nebyla ze strany firmy Lidl následně uznána s tím, že přístroj je funkční a filtr se musí častěji čistit.


Produkt

vysavač na popel Parkside ASH vacuum cleaner PAS 500 D2


Požadované řešení

Dle mého názoru věc, kterou není možné používat pro zakoupený účel by mělo být možné vrátit, i když je funkční a není porouchaná. Zdůvodnění reklamačního oddělení, že je nutné filtr častěji čistit je v podstatě nesmyslné. V praxi by to znamenalo cca 15 vteřin vysávat popel, poté poměrně obtížně provádět čistění filtru (není možné v bytě z důvodu velké prašnosti, při započítání všech okolností špinavé práce (převlečení, transport, práce, hygiena atd.cca 15 minut). Takový provoz či používání je nereálné. Drobné nepříjemnosti bych neřešil, beru Lidl jako diskontní obchod, kde jsem již vícekrát zakoupil zboží, které nebylo úplně ideální. Vždy to ale byly stokorunové položky, nebo věc alespoň nějakou dobu sloužila. U výrobku za 999, Kč, který je v podstatě nový a byl použitý pouze 2x ale nejsem ochotný věc v podstatě odepsat. Na druhou stranu zde nakupuji pravidelně, byl jsem ve většině případů spotřebního zboží spokojen, takže bych nerad nyní řešil záležitost pomocí soudního znalce popř. právní cestou.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2014 16:32, před 9 lety

V případě, že vlastnosti výrobku jsou v rozporu se skutečností, lze vůči prodejci uplatnit odstoupení od kupní smlouvy pro rozpor skutečných a propagovaných vlastností dle § 616 občanského zákoníku.
V případě, že by ztížené užívání bylo způsoběno vadou na výrobku, má kupující nárok na opravu nebo výměnu na výrobek odpovídající kupní smlouvě.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2015 10:42, před 8 lety

Vzhledem k datu podání stížnosti se společnost Lidl Česká republika v.o.s. rozhodla pro nevyužití možnosti reakce. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.