Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:615
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:33
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

55%
45%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#23035Zneužití klientského účtu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2018, před 5 lety

Tereza Hálová

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás na doporučení kolegyně. U Vodafonu mi byl 16.4.2018 ve 2 ráno zneužitý učet. Někdo se mi dostal přes klientské heslo a objednal si na mé telefonní číslo 3 kupony na hazardní hry. Jméno stránky případně poskytnu. Bohužel si pachatel objednal 3 herní kupony v celkové výši 2600 Kč. Vodafon mi na to vystavil fakturu celkem ve výši přes 3300 Kč. Okamžitě jsem kontaktovala osobně na pobočce Vodafone a nechala si vyměnit SIM kartu nastavit znovu hesla a nějaké limity na doporučení pracovníka pobočky.Celou věc jsem také okamžitě 16.4. hlásila Policii ČR , kde se mnou sepsali protokol a předali celou věc na kriminální policii na Praze 3. Já jako poškozená odmítám hraditi tuto fakturu. Vadofone se k tomu postavil tak, že pro mě nemají dobré zprávy a že mojí reklamaci zamítají s tím, že za hesla neručí. Oni nemají vůbec možnost zadávat do hesel písmena, pouze čísla od 0 do 9 a 4 až 6 znaků. Tedy jejich hesla jsou opravdu velmi jednoduchá.
Prosím , jsem v bludném kruhu. Policie bude hledat pachatele dlouho, mezitím po mě Vodafone chce uhradit fakturu. Já tuto fakturu odmítám hradit, protože uhrazením bych uznala učást na takový výši faktury a když jí nezaplatím, zablokují mi služby a předají po čase k vymáhání. Pachatel mi soudně pak může škodu nahradit ,ale to upřímně může trvat kdo ví jak dlouho a já mezi tím budu penalizována.Navím mi pak na znovu aktivovanou sms přišla sms od cizího člověka jak s tou ,asi výhrou, udělat. Že jí má dát na Tipáč ( myšleno Tipsport sázení). Což byl pro mě šok.

Prosím, lze mi v tomto případě nějak pomoci?

Děkuji moc Hálová
739812396


Produkt

Klientský účet Vodafone CZ - samoobsluha


Požadované řešení

I Vodafone jsem žádala o stornování faktury, která vznikla neoprávněným využitím mé SIM karty a klientského účtu. Nechci platit škodu za pachatele, který si hrál hry a dostal se do účtu, který Vodafone nedokáže zabezpečit silnějšími hesly.

Děkuji moc.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2018 14:43, před 5 lety

Mobilní operátor neodpovídá za ochranu klientských hesel - pokud se nejedná o únik na jeho straně.

Podání reklamace nemělo odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitelka tedy měla i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitelka požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.

V případě, kdy společnost reklamaci vyúčtování zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Výše uvedené nemá vliv na právo spotřebitelky, aby jí škůdce, která heslo odcizil a kupóny objednal, nahradil vzniklou škodu.

Reakce společnosti

Publikováno
11.6.2018 15:38, před 5 lety

Dobrý den, paní Hálová,

zákazníkům umožňujeme nastavení hesla v podobě čtyř až šesti číslic. Písmena není možné používat, protože heslo funguje i pro Hlasovou samoobsluhu, ve které lze prostřednictvím telefonu zadávat jen číselné heslo. Na zabezpečení hesel našich zákazníků samozřejmě myslíme - naše bezpečnostní mechanismy neumožňují opakované zadávání ("zkoušení") hesla, po několika neúspěšných pokusech systém přihlášení zablokuje a pro odblokování je třeba kontaktovat operátora.

Zároveň zákazníkům doporučujeme nastavit si tzv. silné heslo a hlavně ho nikomu nesdělovat. Silné heslo je takové, které neobsahuje postupku (například 1234), stejné číslice (například 7777) nebo třeba rok narození majitele nebo aktuální rok. Naše další doporučení ohledně bezpečnosti si můžete přečíst na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/zpravy/bezpecnostni-desatero/.

Podle informací, které jste uvedla, zneužil útočník Vaše číslo k zaplacení za herní kupony. Poskytovatelem této služby není Vodafone, ale třetí strana, naše společnost pouze zajišťuje výběr poplatku, který pak předává poskytovateli služby. Z tohoto důvodu Vám nemůžeme vyhovět a poplatky neúčtovat.

Určitě jste postupovala správně, když jste podala trestní oznámení na Policii ČR. Přeji Vám, aby byl viník co nejdříve usvědčen a potrestán.

S přátelským pozdravem

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2018 16:19, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2018 11:22, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.