Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:406
Z toho za letošní rok:10
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27837Neoprávněná pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2018, před rokem

Filip Zeman

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 12.11. 2018 jsem cestoval vlakem z Brna do Vyškova ( odjezd z Brna 21:02). Při kontrole jízdních dokladů mi pán průvodčí dal neoprávněně cenu jízdného na 470 Kč. Na dotaz proč tak učinil mi odpověděl a obvinil z toho že jsem se ho snažil podvést. Situace byla taková že jsem průvodčímu předložil doklad ne jako jízdenku ale pouze s dotazem jestli je platná, tudíž ne jako jízdenku. Poté mi bylo sděleno že jsem mu předložil falešnou jízdenku a bude mi účtována už zmíněná cena. Když jsem pánovi řekl že to byl pouze dotaz na platnost jízdenky odpověděl mi že to není pravda a nebyla s ním pak už rozumná řeč. Přitom jsem se chtěl jenom zeptat na platnost a pokud by platnost jízdenky nebyla tak bych si koupil jízdné ve vlaku tak jak jsem měl v plánu. Bohužel naše konverzace k ničemu nevedla a pán si stál za svým že budu muset uhradit zmíněnou částku. Vzhledem k tomu že jsem u sebe neměl hotovost na zaplacení a byl jsem neoprávněně obviněn a neoprávněně udělena pokuta za předložení prošlé jízdenky , kterou jsem ale ve skutečnosti nepředložil, byla na mě zavolána hlídka do Vyškova kde jsem vystupoval aby se mnou sepsali informace o identifikaci mé osoby . Myslím si že průvodčí nepostupoval podle předpisů a hlavně dosti arogantní chování a nezájem se se mnou bavit o vzniklé situaci mě dost překvapil. Touhle cestou Vás tedy prosím o přezkoumání incidentu a očištění mé osoby z neoprávněného zadržení které vedlo k neoprávněné pokutě jelikož průvodčí nepostupoval tak jak by se mělo.


Požadované řešení

Prosím o sjednání nápravy tzn. zrušení neoprávněné pokuty která mi byla udělena.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2018 17:32, před rokem

Pokud spotřebitel nesouhlasí s účtováním pokuty, je na místě podat společnosti stížnost.

Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 10:37, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.