Společnost


MOBILHIT, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#33542Neuhrazené poštovné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2019, před 3 měsíci

Klára Borýsková

Znění stížnosti

Objednala jsem si z obchodu leontyna.cz povlečení s názvem "Kvalitex bavlněné povlečení DELUX FANTASY HNĚDÉ". v popisu zboží bylo uvedeno "Barva povlečení: béžová, hnědá, šedá". Po vybalení zboží jsem zjistila, že zboží nemá uvedené barvy z popisku, ale je z cca 70% zelené. Zboží jsem tedy zabalila a poslala zpět do obchodu a požadovala vrátit peníze z důvodu vadného plnění (jiná barva než bylo uvedeno) - mailem jsem zaslala podací lístek z pošty kvůli proplacení poštovného a fotografie zboží. Prodejce mi sdělil, že reklamaci uznává, že mi pošle peníze zpět, což také učinil, ale nechce mi proplatit poštovné, které jsem musela vynaložit na zaslání reklamovaného zboží zpět k prodejci. Po mém vyjádření, že je to zákonná povinnost mi paní sdělila, že moji žádost předala na vedení společnosti, to však moji žádost odmítlo, což jsem následně odmítla i já. Jsem si jistá, že uhradit vynaložené finanční prostředky na poštovné při reklamaci, která byla uznána, je povinností prodejce, nikoliv zákazníka. Po další urgenci mi paní opět sdělila, že mi poštovné neproplatí a na další dva emaily již neodpověděla. Svoji situaci bych přirovnala k případu, který jste zde již se společností řešili #8149


Produkt

Kvalitex bavlněné povlečení DELUX FANTASY HNĚDÉ


Požadované řešení

Vrácení finančních prostředků vynaložených na poštovné při reklamaci


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2019 23:02, před 3 měsíci

Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Výši nákladů je třeba prokázat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
4.7.2019 10:11, před 2 měsíci

Dobrý den,
prověřil jsem tuto stížnost. V tomto případě se nejednalo o reklamaci, ale o vrácení zboží v zákonné lhůtě, na základě požadavku zákazníka. Žádost vkládám do přílohy. Zákazníkovi byla vrácena kompletní fakturovaná částka, včetně fakturované dopravy. K záměně zboží při odesílání z naší strany nedošlo. Proplacení dalších nákladů, souvisejících se zasláním zboží na naši adresu shledávám jako nedůvodné. Děkuji za pochopení, s pozdravem Mgr. Michal Pátek, jednatel společnosti.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2019 08:40, před 2 měsíci

Z dodané žádosti vyplývá, že šlo o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů, jak uvádí společnost. Žádost totiž byla datována a doručena společnosti do 14 dnů a je nadepsána jako "žádost o odstoupení od kupní smlouvy", nikoliv reklamace či obdobně. V takovém případě spotřebitelka nemá nárok na vrácení nákladů na dodání zboží zpět prodávajícímu, což vyplývá z § 1832 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s konstatováním, že společnost postupovala dle zákona.