Společnost


Tchibo Praha, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#3406Tchibo

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2014, před 6 lety

Monika Dordová

Znění stížnosti

Dobry den, poprve jsem vracela zbozi zakoupene u teto spolecnosti, proto jsem se drzela pokynu z jejich www stranek:

"Pokud chcete výrobek vrátit nebo vyměnit, sjednejte si prosím termín vyzvednutí s naším distribučním partnerem GLS (General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.)."

Zaslala jsem tedy dne 14. 5. 2014 objednavku zpet a za postovne zaplatila 115 Kc. Objednavku obdrzeli nasledujici den.

https://gls-group.eu/CZ/cs/sledovani-zasilek?match=90292037770

Do dnesniho dne nemam na uctu vracene penize za objednavku 1037 Kc.


A pri dotazu zda mi bude vraceno postovne 115 Kc mi sdelili, ze ne. Kdybych to ale na strankach bylo napsano, pouzila bych samozdrejme levnejsiho dopravce, ale kdyz to bylo napsano takto, pochopila jsem, ze mi postovne proplati.


Produkt

Pumphose, Napinaci prosteradlo, Zerzejove prosteradlo


Požadované řešení

Vraceni penez za zbozi + proplaceni postovneho.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2014 15:12, před 6 lety

Jestliže se jednalo o smlouvu uzavřenou přes internet, prodávající je povinen informovat spotřebitele o podmínkách , lhůtách a postupu pro uplatnění odstoupení. Odstoupit lze do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Projev vůle o odstoupení musí být učiněn vůči prodejci a musí mu být doručen(e-mailem, dopisem). Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Spotřebitel nese pouze náklady spojené s odesláním zboží zpět prodejci. Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady. Doporučujeme projít si obchodní podmínky prodejce.

Reakce společnosti

Publikováno
16.6.2014 12:29, před 6 lety

Vážená paní Dordová, mrzí mě, že nejste spokojena s procesem vrácení zboží, nicméně musím konstatovat, že ve Vašem případě k pochybení z naší strany nedošlo. Informace o poplatcích za dopravu zpět odeslaného zboží je zveřejněna hned v odstavci následujícím po tom, který jste ze stránky všeobecných obchodních podmínek zkopírovala v uvozovkách. Pod ním je také uvedena dobře viditelná tabulka s tarify za jednotlivé váhové kategorie - viz http://www.tchibo.cz/-s400031547.html. Zboží, které jste odesílala zpět jsme obdrželi 3. 6. a peníze za zboží a dopravu zásilky k Vám Vám byly proplaceny 10. 6. Zde tedy byly termíny také dodrženy. Věřím, že toto vysvětlení objasní nedorozumění, ke kterému došlo. V případě potřeby vrácení dalšího zboží v budoucnu můžete případně využít možnosti bezplatně zboží vrátit na kterékoliv z našich kamenných prodejen. Děkuji a jsem s pozdravem, Eva Kotýnková, PR Manager


Monika Dordová

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.6.2014 13:34, před 6 lety

Dobry den, pokud uvadite jakym zpusobem postupovat pri vraceni zbozi - cili kdyz si nemohu vybrat dopravce, chapu to tak, ze postovne nasledne proplacite.

"Od smlouvy uzavřené prostřednictvím našeho e-shopu můžete bez uvedení důvodu odstoupit do 30 dní po obdržení zboží. V takovém případě nám zboží vraťte níže popsaným způsobem. Mějte prosím na paměti, že při vyzvednutí vznikne poplatek, který závisí na hmotnosti balíku, a musí být uhrazen v hotovosti při vyzvednutí nebo započten proti Vašemu nároku na vrácení poštovného."

Jinak bych samozdrejme zaslala zbozi levnejsim dopravcem.

Zadam o vysvetleni, proc uvadite, ze jste zasilku obdrzeli 3. 6., kdyz dle dopravce jste ji obdrzeli 15. 5., dokladam:

https://gls-group.eu/CZ/cs/sledovani-zasilek?match=90292037770

Co se tyce vraceni penez, nebylo dodrzeno, co uvadite ve Vasich VOP:

"V případě, že zboží bylo placeno na dobírku, sdělte nám číslo bankovního účtu a kód banky, abychom Vám mohli vrátit peníze převodem na bankovní účet. Částka Vám bude připsána do 3 týdnů od odeslání."

Zbozi bylo zaslano 14. 5., penize jsem obdrzela 12. 6., kdyz jsem Vam psala, proc penize stale nemam, vymlouvali jste se, ze nemate me bankovni udaje, ty jsem Vam vsak zasilala spolu s vracenym zbozim.

MD

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2014 10:21, před 6 lety

Prodávající by neměl spotřebiteli určovat pouze jedinou možnost vrácení zboží. Spotřebitel si sám může zvolit způsob vrácení zboží. Jeho povinností je vrátit zboží do 14 dnů od odstoupení. Z podmínek ani taková povinnost nevyplývá. Co se týká vrácení peněz, společnost je povinná vrátit spotřebiteli dle ustanovení § 1832 občanského zákoníku všechny zaplacené prostředky nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Vrácení peněz se dějě obvykle stejným způsobem, pokud se strany nedohodnou jinak. Lhůta tedy není vázána na vrácení zboží, ale na doručení projevu vůle odstoupit od smlouvy. V tom okamžiku dochází ke zrušení smlouvy. Jediný korektiv této lhůty je uveden v citovaném ustanovení v odst. 4, které stanoví: Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.

Reakce společnosti

Publikováno
20.6.2014 13:26, před 6 lety

Vážená paní Dordová,

o dalších možnostech vrácení zboží informujeme na našich stránkách, ve Všeobecných obchodních podmínkách, případně i na zákaznické lince a v obchodech. Způsob dopravy přes společnost GLS nikomu nenařizujeme. V souladu se zákonem, jasně komunikovanými podmínkami a tarify na webových stránkách i prvním vyjádřením redakce dTestu jsou náklady za zpětně zaslané zboží připisovány k tíži zákazníka – „Spotřebitel nese pouze náklady spojené s odesláním zboží zpět prodejci. Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady. Doporučujeme projít si obchodní podmínky prodejce.“. Náklady na zpětnou zásilku vracíme samozřejmě v případě, že zákazník obdržel špatnou / poškozenou zásilku nebo výrobek vrací z důvodu způsobeném na straně naší společnosti.

Co se týká termínu doručení zásilky, na portále GLS je uvedena informace o doručení zásilky do některého svozového depa na území ČR (zkratka CZ) s datem 15. 5. Následně je zásilka převážena do našeho centrálního skladu v Německu. Zásilka se zpět do naší evidence dostala opravdu až 3. 6., do té doby jsme o vraceném zboží neměli informaci. Opět, dle vyjádření dTestu i dle dikce zákona: „Projev vůle o odstoupení musí být učiněn vůči prodejci a musí mu být doručen (e-mailem, dopisem). Lhůta tedy není vázána na vrácení zboží, ale na doručení projevu vůle odstoupit od smlouvy.“ Ve vašem případně jsme se tedy o odstoupení dozvěděli 3. 6., kdy jsme obdrželi zpětně zaslané zboží a zároveň v balíku nalezli číslo vašeho účtu. Proto Vás zákaznická linka v mezičase informovala, že číslo účtu k dispozici nemáme.

V žádném případě nechceme zákazníky klamat ani jakkoliv prodlužovat zpětnou výplatu peněz. Okamžitě po doručení zásilky byly učiněny kroky k zaslání peněz zpět, které byly dle výše uvedeného doručeny v souladu s lhůtami.

S pozdravem.
Eva Kotýnková, PR Manager


Monika Dordová

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.6.2014 17:45, před 6 lety

Muzete mi sdelit kde presne ve VOP uvadite dalsi moznosti a zpusoby zaslani zbozi? Ja jsem nasla pouze toto:

"Od smlouvy uzavřené prostřednictvím našeho e-shopu můžete bez uvedení důvodu odstoupit do 30 dní po obdržení zboží. V takovém případě nám zboží vraťte níže popsaným způsobem.
Pokud chcete výrobek vrátit nebo vyměnit, sjednejte si prosím termín vyzvednutí s naším distribučním partnerem GLS (General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.)."

Proc preferujete takoveho draheho dopravce? Ja jsem Vam prostrednictvim Ceske Posty zasilala balik za 45 Kc.

Na Vasich www strankach uvadite, ze se doba zapocitava od odeslani zbozi, nikoliv doruceni.

"V případě, že zboží bylo placeno na dobírku, sdělte nám číslo bankovního účtu a kód banky, abychom Vám mohli vrátit peníze převodem na bankovní účet. Částka Vám bude připsána do 3 týdnů od odeslání."

Nemyslim si, ze bych mela cekat az se doruci zbozi do Nemecka, protoze kupni smlouvu mam uzavrenou s Tchibo Ceska Republika, nikoliv s Nemeckem. Krome toho o tomto nikde neinformujete a je to pro me velice zavadejici. A myslim si, ze ani do Nemecka nejde zbozi 2-3 tydny. Ja jsem bezne zasilala baliky z USA a byly tady do 1 tydne.

A jak se odkazujete na sdeleni, ze dle dtestu "Projev vůle o odstoupení musí být učiněn vůči prodejci a musí mu být doručen (e-mailem, dopisem). Lhůta tedy není vázána na vrácení zboží, ale na doručení projevu vůle odstoupit od smlouvy", tak o tom jste vedeli z meho emailu.

PS: Jakto, ze zasilky vyrizujete tak rychle, zbozi v tomto pripade neprichazi z Nemecka?

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2014 17:53, před 6 lety

Informovala-li spotřebitelka společnost o odstoupení e-mailem, účinky odstoupení nastaly v okamžiku jeho doručení. Finanční prostředky tedy měly být vráceny nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení dle § 1832 občanského zákoníku. Vrácení peněz se uskutečňuje stejným způsobem, jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Lhůtu je nutné zachovat. Pokud se spotřebitel s prodávajícím dohodli na jiném způsobu vrácení peněz a prodávající neměl k dispozici dostatečné informace k vrácení platby, může se v důsledku toho lhůta prodloužit. Spotřebitelka využila dopravce nabízeného společností, nelze tedy využít korektiv § 1832 odst. 4 občanského zákoníku.
Z výše uvedeného vyplývá, že prodávající vrátil zaplacené finanční prostředky a neshledali jsme pochybení v informační povinnosti týkající se nákladů na vrácení zboží. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.