Společnost


Alektum, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:14
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#34403Neexistující dluh

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2019, před měsícem

Hana Kohoutová

Znění stížnosti

Dne 25.7.2019 mi přišla na mobil sms od vymáhací společnosti Alektum s.r.o. o dluhu u společnosti Westerfield International AG ve výši 580 Kč, číslo případu je 200163. Jelikož jsme nikdy nic od této společnosti neobjednávali a nikdy nic ani neobdrželi, považuji tuto sms za bezpředmětnou a společnost Alektum s.r.o. žádám o zastavení řízení vymáhání dluhu. Pokoušela jsem se společnost Alektum s.r.o. telefonicky kontaktovat, nicméně se nepodařilo, na jejich telefonech zní stále obsazovací tón. Zřejmě společnost nemá zájem problém vyřešit.


Požadované řešení

Společnost Alektum s.r.o. žádám o zastavení řízení vymáhání dluhu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2019 10:48, před měsícem

Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme vyzvat společnost, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.

Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.

Reakce společnosti

Publikováno
26.7.2019 12:06, před měsícem

Inkasní agentura akceptuje reklamaci přes DTEST a pozastavuje zatím inkasní kroky do vyřešení reklamace s věřitelem.

Alektum, s.r.o.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2019 10:41, před 23 dny

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Hana Kohoutová

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.8.2019 07:01, před 22 dny

Dobrý den, zatím žádná změna, nepřišla ani nová sms, ani nic písemně. Případ je ve stejném stavu jako byl, když jsem stížnost podávala. Děkuji Kohoutová.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2019 11:33, před 21 dny

Stížnost tedy přeřazujeme zpět na společnost a žádáme ji o vyjádření, zda nějaké kroky proběhly, případě zda je nutná nějaká součinnost ze strany spotřebitelky.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2019 09:42, před 20 dny

Případ byl uzavřen a vymáhání ze strany inkasní agentury bylo ukončeno.

Alektum, s.r.o.


Hana Kohoutová

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.8.2019 09:49, před 20 dny

Dobrý den, dnes mi přišla zpráva od společnosti Alektum, s.r.o. že případ byl uzavřen a vymáhání ze strany inkasní agentury bylo ukončeno.
Děkuji za pomoc při vyřízení případu. Kohoutová Hana.

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.