Společnost


Elmont-ch, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#34641Nevrácení peněz po odstoupení od smlouvy a vrácení zboží v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2019, před 12 měsíci

Martin Hladký

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupil jsem na elektrochram.cz drobnou elektroniku za 1.314 Kč.
Ta mě svým provedením zklamala a tak jsem ji dle pokynů prodejce uvedených na webu cca po týdnu od doručení s kopií prodejního dokladu odeslal zpět prodejci, kterému jsem současně s odkazem na číslo objednávky odeslal mailem odstoupení od kupní smlouvy.
Nedlouho poté se mi někdo ozval a ptal se na důvod vrácení zboží, zda jde o reklamaci nebo odstoupení.
Vysvětlil jsem, že jde o odstoupení, že jsem ho poslal mailem jako odpověď na oznámení o odeslání zboží a pokud jsem ho měl raději přibalit do zásilky, tak že se omlouvám. Pán to pochopil a v klidu mi sdělil, že si to na přiloženou kopii objednávky poznamená.
Nicméně prodejce mi peníze nevrátil, naopak se mi bez varování a jakékoliv komunikace pokusil vrátit zboží.
Považoval jsem to za omyl a telefonicky jsem jim nepřevzetí zásilky oznámil, přičemž jsem se dozvěděl, že vrácení bylo úmyslné v reakci na to, že jsem jim údajně arogantně do telefonu odmítl sdělit účet, na který by mohli vrátit peníze. A že jelikož v době, kdy neměli můj účet, už uplynula lhůta na odstoupení, tak odstoupení už není možné.
Marně jsem vysvětloval, že to není pravda, že si mě museli s někým splést a obratem jsem číslo, ze kterého jsem zboží platil, prodejci mailem poslal. Nebylo to nic platné.
Vzhledem k ignorování všech mých následných zpráv v období více než čtvrt roku a faktu, že se mě ani jednou nepokusili telefonicky kontaktovat, se už domnívám, že jde o jejich obstrukční systém, tj. nekalou obchodní praktiku.
Prosím o pomoc s řešením této situace, a to především proto, aby se takové chování nevyplácelo a nestalo se tak postupně tuzemským standardem. Sdělte prosím, zda z tohoto důvodu není vhodné obrátit se i na ČOI.
Děkuji předem
Martin Hladký


Produkt

SMC 2100B MIKROSYSTEM S BT SENCOR zakoupený na elektrochram.cz


Požadované řešení

Okamžité vrácení celé zaplacené částky 1.314 Kč na můj účet.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.8.2019 07:18, před 12 měsíci

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, je prodávající povinen právní jednání spotřebitele respektovat. (Ne)uvedení čísla účtu při odstoupení od smlouvy nemá vliv na platnost právního jednání spotřebitele. Podstatná je projevená vůle spotřebitele. Dal-li spotřebitel prodávajícímu jasně najevo, že již nemá v úmyslu být smlouvou vázán a od smlouvy odstupuje, byla smlouva zrušena od počátku.

Smluvní strany mají následně povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Spotřebitel byl povinen vrátit prodávajícímu zboží (což učinil) a prodávající byl naopak povinen vrátit spotřebitelovi peněžní prostředky včetně nákladů na dodání a to stejným způsobem, jakým peněžní prostředky od spotřebitele přijal. Prodávající musí vrátit peněžní prostředky ve lhůtě čtrnácti dní od odstoupení od smlouvy, jinak se ocitá v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení. Prodávající není v prodlení, pokud mu spotřebitel zboží nevrátil nebo pokud mu spotřebitel neprokázal, že již zboží prodávajícímu odeslal.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby si uchoval e-mail, ve kterém zaslal prodávajícímu odstoupení od smlouvy. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2019 22:56, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.