Společnost


Alektum, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:16
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#34779Neexistující dluh

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.08.2019, před 2 měsíci

Lucie Matějková

Znění stížnosti

Dobrý den , dne 1/8/2019 mi přišla sms ohledně neuhrazeného dluhu ve výši 726kc , za nějaké objednávání holitek po telefonu. Prosím vás , nikdy jsme si nic po telefonu neobjednávala. Tudíž dluh není v žádném případě můj a rozhodně ho platit nebudu


Požadované řešení

Žádám okamžitě vysvětlení , proč na mě telefonní číslo chodí SMS ohledně vymáhání pohledávek , které nejsou moje. A taky okamžitě smazání mého čísla , jelikož žádné cizí čísla nezvedam a nikdy jsem si nic neobjednávala.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2019 16:47, před 2 měsíci

Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme vyzvat společnost, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.

Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.

Reakce společnosti

Publikováno
14.8.2019 13:33, před 2 měsíci

Není možné identifikovat případ bez sdělení jeho čísla.

Alektum, s.r.o.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 15:09, před 25 dny

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.