Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:2184
Z toho za letošní rok:447
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#36023Doručení balíčku ze zahraničí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 hodin 28 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2019, před měsícem

Iveta Gasnárková

Znění stížnosti

Balíček přišel na Českou poštu, byl doručován bez lístečků, ve schránce a nakonec ani paní na poště nevěděla, že nějaký balíček takový tam má. A nakonec v jakém stavu přišel. Krabička zdeformovaná, poškozená a část obsahu v balíčku poškozen, nelze použít.


Produkt

IP kamera odeslána z China post


Požadované řešení

Zjistit přepravce a potrestat. Nehazet s balíky s elektronikou.Nestalo se nám to poprvé.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 11:17, před měsícem

V tomto případě je nutné bez zbytečného odkladu reklamovat poškození zásilky u České pošty. Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen, může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky.

Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem. Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele. Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Každopádně nárok z odpovědnosti za poškození zásilky musí po převzetí zásilky uplatňovat vůči poště adresát.

Pokud pošta reklamaci zamítne a spotřebitel s tímto způsobem vyřízení uplatněné reklamace nesouhlasí, má možnost podat tzv. námitky proti vyřízení reklamace dle § 6a zákona o poštovních službách. Námitku proti vyřízení reklamace je možné podat u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) ve lhůtě 1 měsíce od doručení rozhodnutí o vyřízení reklamace od České pošty. Jinak by toto právo podat námitku zaniklo. Podání tohoto návrhu podléhá správnímu poplatku tohoto úřadu. Námitku doporučujeme podat písemně doporučeným dopisem s kopiemi všech podkladů a rozhodnutí české pošty. Úřad pak rozhodne o tom, zda reklamace byla vyřízena řádně či nikoli.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman