Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:168
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#36177Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2019, před 12 měsíci

Lucia Dimovski

Znění stížnosti

Dobrý den, 14.2.2018 jsem si na internetovém obchodě společnosti OKAY zakoupila sáčkový vysavač Rowenta RO3927EA. Před několika týdny vypověděl službu, začal smrdět a šel dým od motoru a vydával zvláštní zvuk. Pracovník reklamaci popsal jako: Po zapnutí vysavač nesaje a vydává chrapot, a je cítit spaleninou, u vstupního filtru je opálený plast. Reklamace byla zamítnuta z důvodu poškození vlivem špatné údržby. Prodavačem manželovi bylo řečeno,že jsme tam špatně dávali sáček. Jsem si na 100% jistá,že jsme tam sáček dávali dobře ( ani jinak by tam dát nešel) a v čas jsem ho vymněňovala, ještě před zasvícením kontrolky. Dokonce pracovník na reklamační doklad napsal, že nelze zavřít víko, což je logické, protože tam nebyl vložen sáček. Toto manželovo tvrzení mu potvrdil i jeho kolega, a i přes to to napsal do stavu výrobku. Reklamaci manžel uskutečnil v kamenné prodejně Praha Horní Měcholupi, dne 4.10.2019 a 15.10.2019 byla reklamace zamítnuta.


Produkt

Vysavač Rowenta, RO3927EA, RO-Sáč. Vys., 750W,A/C/A/A, 79dB


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2019 08:35, před 12 měsíci

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2019 23:09, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.