Společnost


ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#37007Neplnění pojistného plnění - Neobdržení požadované částky po dobu 3 měsíců

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2019, před rokem

Gennady Zharov

Znění stížnosti

V souvislosti s nastálou situací byla stanovena "totální škoda" ve vztahu k mému autu.
23.08.2019 a 18.10.2019 jsem se na Vás obrácel se žádosti vyplatit rozdíl mezi prodávací cenou a částkou určenou pojistitelem. Kupní smlouvu jsem doložil 23.08.2019.
Do teď jsem nedostal zbytek sumy za auto. Uplynuly již 3 měsíce, avšak ani peníze, ani žádnou informaci jsem neobdržel.

Proč mi pojišťovna nechce vyplatit rozdíl?
Jak dlouho je třeba ještě počkat?

Prosím, zašlete požadovanou částku na můj účet.

Předem děkuji.


Produkt

Čpu: 2192021006, Čps: 6133993545


Požadované řešení

Vyplacení pojistného plnění v plné výši.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2019 19:28, před rokem

Dle ustanovení § 2952 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se nahrazuje skutečná škoda. Skutečnou škodou je mj. i rozdíl v tržní ceně vozidla před a po nehodě.

Jak uvádí i Ústavní soud ČR v rozhodnutí sp. zn. II. ÚS 795/16, k nahrazení škody je třeba nejen obnovení funkční a technické hodnoty vozidla, ale i náhrada rozdílu v tržní ceně vozu před a po nehodě. Ústavní soud doslova uvádí "Pakliže dojde v důsledku protiprávního jednání k poškození věci, je proto ve smyslu principu úplného odškodnění klíčové, aby byla hodnota věci obnovena či v penězích nahrazena ve všech zmíněných ohledech."

Ustanovení § 2951 odst. 1 občanského zákoníku říká: "Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích." S ohledem na povahu škody (vůz již nelze uvést do "nebouraného" stavu), by mělo dojít k vyrovnání rozdílu v tržní ceně v penězích.

Přesnou výši rozdílu v tržní ceně před a po nehodě může určit např. soudní znalec. Databáze soudních znalců je k nalezení na: https://www.dtest.cz/soudni-znalci nebo: https://portal.justice.cz

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2019 09:41, před rokem

Dobrý den,

dovoluji si Vás informovat, že z důvodu ochrany osobních údajů klienta byla odpověď odeslána dopisem na jeho e-mailovou adresu.

S pozdravem

Ing. Eva Jabulková
manažer řešení stížností

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2019 21:50, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2020 09:27, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.