Společnost


ShipGratis Limited - POŠTA ZDARMA

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#37107Společnost nevrátila peníze po zákonném odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2019, před 5 měsíci

Irena Rogožanová

Znění stížnosti

Dobrý den, objednala jsem na e-shopu postazdarma.cz zboží a zaplatila kartou dne 17/9/2019. Hned následující den (18/9) jsem se rozhodla objednávku zrušit prostřednictvím webového formuláře na jejich stránkách, ale e-shop mi napsal, že to prý již není možné protože objednávka již byla údajně expedována. Prý ji musím nejprve přebrat, a následně jim ji zaslat zpět a oni mi pak vrátí peníze.

Na stránkách ČOI jsem se dočetla, že je dle našich zákonů možné odstoupit od smlouvy a žádat peníze zpět kdykoliv během 14 dnů od uzavření smlouvy.
24/9 jsem tedy napsala znovu e-shopu e-mail a zaslala v příloze sken podepsaného formuláře odstoupení od smlouvy. Dne 25/9 mi odpověděli - e-shop stále trvá na převzetí zboží a jeho následném odeslání zpět.

Zásilka dorazila dne 15.10.2019 a dne 17.10.2019 jsem na poště odmítla, vzhledem k mému předchozímu odstoupení od smlouvy, její převzetí a zásilka byla odeslána dne 17.10.2019 zpět odesílateli - jednalo se o zásilku č. LE032655092CN.

Informovala jsem e-shop o nepřevzetí zásilky a opět žádala vrácení peněz. E-shop postazdarma.cz/společnost Ateli mne informovala dne 24.10.2019, že jsem nepřevzetím zásilky porušila jejich Obchodní podmínky a peníze (998,- Kč) mi nevrátí.

Prosím o radu, jak postupovat dále, nemám nyní ani zboží ani peníze. Požaduji vrácení 998,- Kč. Děkuji.


Produkt

2 Bundy -Velikost XL (kód:329475696451- black_XL) 2ks, č. faktury:984072021


Požadované řešení

Požaduji vrácení 998,- Kč.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2019 08:10, před 5 měsíci

Co se týče odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v případě uzavření smlouvy přes internet, je nutné vzít kromě § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v potaz také směrnici Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, která je předlohou ustanovení transponovaných do českého právního řádu. Konkrétně se jedná o recitál č. 40, který uvádí, že v případě kupní smlouvy uzavřené přes internet by měl mít spotřebitel právo odstoupit od smlouvy také před získáním zboží do fyzického držení. K tomu je ale podle čl. 11 odst. 1 směrnice nutné, aby spotřebitel buď použil vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinil jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal.

Co se týče smluvní pokuty, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2019 16:39, před 4 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.