Společnost


EL HURT PLUS Sp . Z o.o. Sp.k.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39714Nedodání zboží po jeho zaplacení

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

15 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2020, před 15 dny

Josef Herout

Znění stížnosti

14.12,2019 jsem si u Aququ objednal a zaplatil zboží za 1021 Kš
24.12. jsem emailem urgoval dodání zboží.Tel.kontakt - 603541070 byl až do začátku ledna nedostupný.Když konečně vzali telefon, vykládali, že zboží se vrátilo a slíbili, že ho do 5 dnů znovu odešlou.Když se po týdnu nic nestalo, znovu jsem je urgoval. Tentokrát mi tvrdili, že zboží se ztratilo.Slíbili, že ho okamžitě posílají a opět nic. Tak jsem 2.2.2020 zrušil objednávku a žádal vrácení peněz. Marně, Aququ se změnila na Mrtvého brouka.
Současně jsem podal na ČOI oznámení.


Produkt

11 kusů LED žárovek Philips 7W - 60 W 2700 K patice E14 za 84 Kč za kus, celkem 1021 Kč


Požadované řešení

Vrácení mnou zaplacených penez 1021 Kč


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2020 16:31, před 15 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.