Společnost


Globus ČR, k.s.

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#39750Neuznává reklamace sady nádobí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2020, před rokem

Jiří Nejedlo

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně neuznané reklamace sady nádobí zakoupené v obchodě Globus. Jedná se o Sadu nádobí s mramorovým povrchem 12 ks Forest Line, značky BERLINGERHAUS. Sadu jsem reklamoval z důvodu vnitřního poškození u 2. hrnců (mramor je oloupaný na hliník, pouze z vnitřní strany). Pánve tuto vadu nemají a to se v nich vařilo o dost více než v hrncích. Reklamace mi byla zamítnuta z důvodu špatného používání -

1.Mytí v myčce vysokou teplotou (hrnce jsme kupovali hlavně z tohoto důvodu - jsou určeny do myčky) myto programem na hrnce.

2.Špatně zvolený a agresivní mycí prostředek (opět používáme pouze kvalitní tablety určené pro hrnce)

3.Mechanické poškození - to je důvod proč reklamujeme, reklamujeme poškozené hrnce a ne odřené plastové vařečky a nebo pánve.

4.Stav nádobí odpovídá špatnému používání a využívání na nepřiměřené velikosti plotny (nádobí je určeno jako pro sklokeramickou desku tak pro plynový sporák) další důvod proč jsme tuto sadu zakoupili, v domnění že bude materiál kvalitnější. My vaříme pouze na plynu.

S vyjádřením reklamace jsem nesouhlasil a odmítal jsem ji převzít, ale bylo mi sděleno že pokud chci znovu reklamovat, reklamace se mi ihned vrátí zamítnutá. Proto jsem se pokusil kontaktovat dodavatele tohoto nádobí pro Globus firmu PERLACASA (i-domácí potřeby) sám, ale bez úspěchu, prý je nutno řešit přímo s obchodem Globus a že pokud zboží znovu reklamuji, znovu mi reklamaci zamítnou.

Opravdu si trvám na svém a nemyslím si že myčka takto zničí hrnce na vaření, jsou poničené jen hrnce a ne pánve. Myslím si že není rozdíl zda se v hrnci teplá voda vaří a nebo zda se teplou vodou hrnec myje. Pokud by to mělo být myčkou jak uvádí, bude takto poškozen i povrch vnější a nejen vnitřní. I malé dítě umí dát velký hrnce na velký hořák a malý hrnec na malý hořák, vždyť je to logické. Povrch není ani poškozený námi, hrnce nebyli nikdy myté ručně ani obsah v nich nebyl míchán ničím ostrým, pouze přiloženým náčiním, případně dřevěnou vařečkou. Opravdu mě přístup tohoto obchodu zaskočil i toto nesmyslné uzavření. Další věc je, že v hrncích vaříme tak maximálně cca 1x za týden, což je opravdu málo. V rodině máme profesionálního kuchaře, sice v restauraci používá úplně jiný typ nádobí, ale doma vaří také v běžně dostupném nádobí z obchodu. Nad vyjádřením reklamačního oddělení jen kroutil hlavou. Bohužel jsme nemohli dříve reklamovat protože nemáme originální účtenku, tudíž jsme nádobí považovali za odepsané. Nicméně po přihlášení do aplikace Globus jsme objevili archiv účtenek z předchozích nákupů, tudíž nádobí jsme ihned v nejbližší možné době odvezli k reklamaci.

Nádobí jsem tedy odvezl zpět do obchodu Globus, dnes 14. 2. 2020 mi přišla zpráva že reklamace je neuznána a zboží si mám vyzvednout.

Případně mohu dodat fotografie zboží nebo kopii dokladů

Děkuji za Váš názor,

Nejedlo


Produkt

Sada nádobí Berlingerhaus BH-1530 Forest Line s mramorovým povrchem, 12 ks


Požadované řešení

Vracení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2020 11:20, před rokem

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ze stížnosti není patrné, kdy došlo ke koupi reklamovaného zboží. Uplatní-li však spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
25.2.2020 09:35, před rokem

Dobrý den, pane Nejedlo,

je nám líto, že jste s nádobím uvedené značky měl tuto zkušenost a že reklamační řízení zatím nevedlo k uspokojivému výsledku. Záleží nám na tom, abychom i přesto našli řešení, které bude situaci kompenzovat, prosím spojte se s námi na info@globus.cz. Děkujeme.

Globus tým


Jiří Nejedlo

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.3.2020 12:15, před rokem

Hodnocení: