Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:831
Z toho za letošní rok:141
Stále v řešení:40
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

59%
41%
Toto skore je založeno na 276 stížnostech.

#40340Podvod na pobočce v Praze, Václavské náměstí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
10.03.2020, před 9 měsíci

Yana Okorochenkova

Znění stížnosti

Dobrý den, 13. února můj otec na pobočce O2 v Praze, Václavské náměstí uzavřel smlouvu s závazkem aniž by si toho byl vědom. Jedná se o neomezený tarif Neo s závazkem na 24 měsíců.

První věc na kterou bych chtěla upozornit je neprofesionální chování prodejce (teď chybí jméno pana, protože momentálně nemám před sebou fakturu, ale později to přidám). Můj otec je cizinec, měl povolený vízum v Česku jen na tyden, přijel na turistický výlet do Prahy, proto češtinu moc neumí. Chtěl si jen koupit místní SIM kartu, obyčejnou a předplacenou, proto šel na nejbližší pobočku. Jakmile ten pracovník prodejny viděl že je turista a češtině moc nerozumí, využil příležitost k tomu aby prodal nejdražší a nejzávažnější tarif, od kterého nelze odstoupit bez obrovských poplatků. Pan konzultant věděl, že je v Česku jen na chvíli, protože se ptal na jeho trvalou adresu v České republice (což předpokládám je podmínkou pro uzavření takové smlouvy), když mu tatínek řekl že je ubytován v hotelu, říkal že hotelová adresa neplatí a ať si řekne jakoukoliv jinou adresu. Teď tatínek odjel zpět do ciziny, SIM kartu samozřejmě používat nebude. Tatínek neměl ani představu o tom, jaký je to tarif, že má platit skoro 1000 Kč každý měsíc, že má závazek na 2 roky, nedostal žádné dokumenty ani smlouvy s podmínkami. Faktura k zaplacení by chodila na nějakou adresu v Česku, ale hlavním výsledkem by bylo to, že by měl nesplacený dluh a kdyby se vrátil do Česka tak by byl v exekuci.

Takový případ považují za naprostý podvod ze strany O2 společnosti. I když konzultant věděl že udělá kupujícímu obrovský problém nejen ohledně peněz ale taký ohledně mezinárodního cestováni, šel na to. Nechápu jak taková firma jako O2 si může dovolit takové podlé chování.

Hlavní věc, na kterou se chci zeptat, jestli je vůbec zákonně uzavírat takovou smlouvu s člověkem který nemá trvalý ani přechodný pobyt v České republice ani v evropských zemích.

Na společnost O2 jsme se již obrátili s tím že chceme smlouvu uzavřít. Zatím žádné rozhodnutí jsme nedostali.


Produkt

Tarif Neo, uzavření smlouvy.


Požadované řešení

Uzavření smlouvu s vrácením zálohy, osobní omluva.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2020 11:05, před 9 měsíci

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Byl-li spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti, mohlo by to vést až k neplatnosti takového jednání.

Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Reakce společnosti

Publikováno
10.3.2020 11:17, před 9 měsíci

Dobrý den,

takový přístup je velmi nepravděpodobný. Pokud došlo přesně k tomu, co popisujete, muselo jít o pochybení zaměstnance prodejny. Neuvádíte bohužel žádné konkrétní údaje, abych měl možnost vše ověři. Byl bych proto rád, kdybyste mi je poslala na adresu info@o2guru.cz.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2


Yana Okorochenkova

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.3.2020 14:31, před 9 měsíci

Dobrý den,

všechny potřebné údaje jsem Vám poslala
e-mailem.

Děkuju.

Reakce společnosti

Publikováno
10.3.2020 15:01, před 9 měsíci

Také děkuji. Stihl jsem vám už odepsat.
Ve zkratce také zde - vše už je u nás v řešení v rámci stížnosti. O dalším postupu vás budeme brzy informovat.
Věřím, že společně najdeme vhodnou variantu dalšího postupu.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2020 19:26, před 7 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Yana Okorochenkova

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.4.2020 19:34, před 7 měsíci

Stížnost je zatím v řešení.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2020 17:04, před 28 dny

Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Yana Okorochenkova

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.11.2020 10:46, před 3 dny

Hodnocení: