Společnost


Lidl Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:311
Z toho za letošní rok:40
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 71 stížnostech.

#40369Odmítnutí odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2020, před 2 měsíci

Pavel Šikuta

Znění stížnosti

Dne 27. 2. 2020 zakoupila moje manželka v prodejně Lidl v Kyjově ostřičku za 499 Kč. Uvedenou ostřičku jsem vyzkoušel a zjistil, že k na ostření vrtáků je dle mého názoru téměř nepoužitelná. Během pár dnů jsem požádal další dva členy z mé širší rodiny, aby se pokusili vyzkoušet ostření vrtáků. Nikomu se nepodařilo ani jeden vrták alespoň trochu uspokojivě nabrousit. Z tohoto důvodu jsem 9. 2. 2020 v cca. 15:00 hodin zboží v prodejně vrátil s tím, že chci vrácení peněz. Vedoucí, která toto se mnou řešila, řekla že je nutné sepsat reklamační list. Teprve po sepsání mi řekla, že peníze nedostanu, že tento reklamační list je jen návrh a mají 30 dnů na to, aby to bylo vyřízeno. Navrhovaný způsob reklamace zatrhla - vrácení peněz. Po návratu domů jsem zjistil, že jsem zapomněl dát do krabice jeden dílek přístroje a proto jsem druhý den - to je 10. 2. 2020 v 8:00 hodin tento díl přinesl na prodejnu s tím, aby ho dodali k vrácenému zboží. Vedoucí mně zdědila, že reklamované zboží již odešlo a že je to jedno, ať si tento dílek nechám. Odešel jsem domů, kde jsem se začal zajímat na internetu o podobné případy. Usoudil jsem, že v každém případě by bylo správné, aby si prodejna převzala ode mne kompletní výrobek, tedy i s tím opomenutým dílkem. v 13:00 hodin jsem znovu přišel na prodejnu a žádal o převzetí a dodání dílku k reklamovanému zboží. Přitom jsem chtěl od vedoucí (zase jiné, než při dřívějším jednání) vysvětlení, proč mně nebyli vráceny peníze, tak jak se to dle vyjádření mnoha lidí z mého okolí běžně děje. Tak nějak neurčitě mně bylo sděleno, že výrobek je dražší než 250 Kč a že vlastně jsem asi ani nežádal o odstoupení od smlouvy. Když jsem oponoval, že to tak není a že tedy když jsme si to nyní vysvětlili, chci vrácení peněz, tak to prý nejde, a že musím čekat 30 dní, až se reklamace vyřídí. Znovu mi bylo řečeno, že chybějící dílek si mám ponechat, že to nemá na nic vliv. Více méně jsem ji přinutil, aby si jej vzala a na reklamační list dopsala, že vrácené zboží bylo kompletní. Tak nějak mám pocit podle jednání obou vedoucí, že nebude snaha připustit odstoupení od smlouvy a tím vrácení peněz.


Produkt

Reklamované zboží: ostřička 316707, datum nákupu: 27. 2 .2020, číslo účtenky: 0313-270220-03-635141. Číslo reklamace: 70/313 den reklamace: 9. 3. 2020


Požadované řešení

Prosím o radu, jakým způsobem dosáhnout odstoupení od smlouvy, a tím vrácení peněz, když bylo zboží omylem vzato prodejnou k reklamaci. Znovu uvádím, že běžná praxe v této prodejně je, že peníze za vrácené zboží okamžitě vrací. Na účtence je rovněž uvedeno: Průmyslové zboží je možné vrátit na základě originálu účtenky v původním stavu a originálním obalu do 3 měsíců - což jsem dodržel.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 11:50, před 2 měsíci

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka nemá.

Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj., předložení účtenky). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu). Konkrétní informace o podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží bývá uvedena zpravidla v prodejních řádech nebo na účtenkách.

Spotřebitel může rovněž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
12.3.2020 15:56, před 2 měsíci

Dobrý den, pane Šikuto,

mrzí nás, že s průběhem reklamace nejste spokojený. Jedná se však o zcela standardní postup. Pakliže je produkt použitý nebo není v původním obalu, pak jej nelze vrátit, pouze reklamovat.

Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den. S pozdravem

Lidl Česká republika


Pavel Šikuta

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.3.2020 10:13, před 2 měsíci

Nemohu souhlasit s reakcí společnosti na mou stížnost. Produkt byl vrácen v původním obalu, kompletní, ve stanovené lhůtě. Vracím ho z důvodu, že není funkční k uvedenému účelu - ostření vrtáků. To se dá zjistit jedině tak, že ostření vyzkouším. Podle mého názoru nelze argumentovat tím,že produkt je použitý. Tak jak uvádí společnost Lidl by bylo možno výrobek zřejmě vrátit jen tak, že ho donesu v krabici domů, ani ho nerozbalím, a jdu produkt do obchodu vrátit. Zřejmě mi nezbývá než počkat až na vyjádření společnosti Lidl k reklamaci a podle výsledku se rozhodnu, jak případně pokračovat dále.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2020 10:52, před 2 měsíci

Jak jsme uváděli výše, možnost vrátit zboží v "kamenné" prodejně je oproti zákonným právům spotřebitele nadstandard, a proto si společnost může stanovit své podmínky. Stížnost uzavíráme - pokud dojde např. k zamítnutí reklamace, spotřebitel může podat stížnost novou.