Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#41203Vrácení peněz za stornovanou jízdenku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 14 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.04.2020, před 4 lety

Lucie Bacílková

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně stornování jízdenky u společnosti Flixbus. V březnu jsem měla se společností cestovat do Itálie (zakoupila jsem 2 jednosměrné jízdenky pro mne a mou kamarádku). Vzhledem ke světové situaci (Covid) jsem se rozhodla jízdenky stornovat, a to co nejdříve, abychom přišly o co nejméně peněz. V ČR byla tou dobou již vyhlášena karanténa po návratu z IT, ale autobusy stále do postižené oblasti jezdily. Konkrétně se jednalo o cestu do Bolzana dne 25. března 2020.
Na webových stránkách Flixbus nabízí možnost stornovat jízdenku za voucher. Tuto možnost jsem tedy využila, ale zpětně mi došlo, že vlastně voucher neuplatním a že bych chtěla vrátit peníze. Kontaktovala jsem tedy zákaznickou linku, kde jsem byla informována, že jízdenku lze stornovat i kontaktním formulářem a v tomto případě je možné peníze získat. Kontaktní formulář jsem vyplnila a odeslala. Bohužel mi firma odmítá vrátit peníze, že jsem si již vygenerovala voucher.

Jelikož voucher opravdu nevyužiji, rozhodla jsem se, že společnost požádám o deaktivaci voucheru a o vystavení potvrzení, že byla částka stornována v plné výši. Tuto částku bych si následně uplatnila u své pojišťovny, jelikož mám Storno pojištění od Kooperativy. Jedná se fakticky o 100 % z poloviny z celého jízdného. Druhá polovina voucheru náleží mé kamarádce. Na tuto žádost společnost zareagovala. Voucher na celou částku zrušila a rozdělila na dvě poloviny. Což mě překvapilo, protože mohli peníze rovnou i vrátit, když už původní voucher zanikl. Opět jsem tedy zažádala, ať mi vystaví potvrzení, že jeden voucher nevyužiji a že byl deaktivován. Na to mi firma odpověděla, že tak neučiní, že by mě připravila o možnost kompenzace (kterou jsem opakovaně odmítla i se jí dobrovolně zřekla).

Dle rady vaší poradny jsem se odolávala i na příslušné paragrafy, ale i tak společnost odmítla peníze vrátit a nebo alespoň vystavit potvrzení, že voucher vracím.

Na facebookové stránce Flixbus je stále více lidí, kteří dopadli stejně jako já. Dle návodu jízdenku sami stornovali a peněz se nedočkají. Flixbus se odvolává dokola na své všeobecné obchodní podmínky a že peníze prostře nevrátí. Dále jsem se na Facebookové stránce Flixbus dozvěděla, že lidem, kterým byla zrušena jízda chodí e-maily, kde Flixbus navádí ke stornování jízdenky a opět není vůbec zmíněna možnost vrácení peněz přes kontaktní formulář. Tuto informaci poskytují pouze na vyžádání, když se někdo doptá na cestu, jak peníze opravdu získat.

Jelikož mi tento přístup přijde krajně nemorální, rozhodla jsem se obrátit na Vás.

Předem děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den

Ať se vám daří

Lucie


Produkt

rezervace č. 1077993707


Požadované řešení

Omluva a vrácení peněz alespoň mé kamarádce. Svou část zkouším nárokovat u pojišťovny na základě čestného prohlášení. Ráda bych docílila toho, aby společnost zákazníky informovala o možnosti stornování jízdenky s vrácením peněz. Nikoliv pouze o stornování s voucherem.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému