Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#4288HECHT 154

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2014, před 6 lety

Robert Chochruň

Znění stížnosti

Dne 3.6.2014 jsem zakoupil v prodejně HECHT ve Starém Městě křovinořez HECHT 154. Tento se po druhém sekání na začátku září pokazil.
Po polední pauze se mi ho už nepodařilo nastartovat. Vzhledem k tomu, že je v záruce, odvezl jsem jej do pobočky Hechtu ve Starém Městě. Na druhý den, tedy 10.9.2014 mi bylo zavoláno z této pobočky sdělení pražského servisu: "stroj má zadřený píst vlivem nedostatečného mazání - výrobní vada nebyla zjištěna". Nabídli mi ochotně opravu za 3.600,- což k ceně nového stroje (3.990,-)je absurdní.
Vzhledem k tomu, že jsem s podobným dvotaktním křovinořezem pracoval několik let profesionálně, tak vím že je potřeba v určitém poměru přidávat do benzínu olej na mazání motoru.
Olej jsem použil jejich (Hechtu) a sice Castrol pro dvoutakty v poměru 1:35 jak udává v návodu (pro nezaběhnuté motory) - vzhledem k tomu, že jsem opatrný, dával jsem spíš více.
Na nabídku servisu v žádném případě nepřistoupím.


Produkt

HECHT 154 - křovinořez dvoutaktní - benzínový


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že po takové zkušenosti je moje důvěra v tuhle firmu potažmo značku vážně narušena, byl bych velice mile překvapen, kdyby mi stroj v záruce zdarma opravili. Mám ale obavu, aby to nedopadlo tak,že servis bude trvat na tom, že si za to můžu sám.
Ještě je tady možnost oslovit znalce, ale jakou mám já jako spotřebitel jistotu, že mi v servisu nevyměnili výrobně vadné součásti, a já vlastně nebudu mít žádnou šanci ani přes znalce zjistit reálný důvod zadření???
Bohužel jsem spíš skeptický.
Co s tím?
Zařadím se do řady těch nespokojených zákazníků této firmy, nebo mi firma stroj bez nároku na úhradu v rámci reklamace opraví?


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.9.2014 12:31, před 6 lety

V této souvislosti je vhodné upozornit na ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Pokud prodávající reklamaci zamítá, měl by provést důkaz opaku. Měl by tedy spotřebiteli prokázat, ze reklamovaná závada nebyla na zboží přítomná při převzetí. Pokud prodávající nedostojí této povinnosti, spotřebitel si může pro vylepšení důkazního postavení nechat zpracovat nezávislým znalcem vlastní znalecký posudek. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Reakce společnosti

Publikováno
16.9.2014 15:16, před 6 lety

Dobrý den,

v reklamačním listu č. 14SUH00246 je uvedeno, že na stroji není žádná výrobní ani materiálová vada. Poškození, které motor vykazuje bylo způsobeno nedostatečným mazáním motoru, což nemohlo být již při zakoupení výrobku (stroj by nešel nastartovat již při prodeji). Bohužel tuto závadu nelze odstranit v rámci záruky – poškození není způsobené výrobní ani materiálovou vadou výrobku.
Všechny díly, které jsou ve stroji jsou originál, jak byly dodány společně s výrobkem na reklamaci. Vyjádření v reklamačním listě č. 14SUH00246 je konečné a neměnné oprava stroje viz. nabídka č. 14SUH00246.

S pozdravem,
Jan Hendrych - vedoucí servisního oddělení


Robert Chochruň

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.9.2014 21:38, před 6 lety

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že p.Jan Hendrych se mnou byl i při dnešním telefonickém kontaktu ihned hotov, tedy neustále opakoval stále dokola, že na stroji není žádná výrobní ani materiálová vada, nechápu, jak se mohl motor nedostatečně mazat, když jsem postupoval přesně podle návodu? Dále mi do telefonu tento vedoucí servisu sdělil, že při dnešním používání benzínu s příměsemi na bázi BIO se není čemu divit. Nicméně na můj dotaz, proč k tomuto výrobku výrobce neuvádí nutnost použití benzínu bez BIO složek, mi jen suše sdělil, že kdybych použil benzín maximálního stáří 14 dní, by se asi motor nepoškodil.
Z celého jednání mám silný pocit totální ignorace od zástupců firmy WERCO, protože, pokud se mi jako spotřebiteli pokazí v zákonné záruce stroj, u kterého jsem nic nezanedbal, naopak přesně dodržel návod k obsluze, považoval bych za samozřejmé, že mi buď stroj opraví, nebo dají stroj nový, nebo vrátí peníze.
Nadále trvám na tom, a jsem odhodlaný se bít za svá práva, že pokud se mi něco takového stane, považuji to za křivdu a nenechám si to líbit, i kdyby to mělo skončit u soudu.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2014 10:15, před 6 lety

Dobrý den,

co se týče paliv, bylo spotřebiteli sděleno, že vzhledem k dnešnímu složení paliv, je jejich doba použitelnosti omezena. Byli jsme nuceni na tento fakt upozornit spotřebitele v návodu k obsluze - nedoporučujeme používat palivovou směs starší než 14dní. V návodu dále uvádíme typ paliva a oleje, které doporučujeme používat. Pokud spotřebitel dodržuje a postupuje dle návodu k obsluze, je vyloučeno poškození motoru, jako tomu bylo v tomto případě. Musíme trvat na vydaném posudku.


Robert Chochruň

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.11.2014 11:07, před 6 lety

Dobrý den,
na tento komentář musím reagovat, ovšem s tím, že je patrné, jak se zástupce společnosti WERCO neustále vykrucuje a hledá nové a nové argumenty, proč se mi v záruce zadřel motor.
Mimochodem, do mého křoviňáku jsem lil benzín koupený ten den ráno na pumpě.
Je tedy logické, že jsem splnil i tuhle jejich podmínku nepoužívat palivo starší 14 dní.

Křovinořez jsem si asi před měsícem vyzvednul neopravený od společnosti Werco, která mi zadřený motor odmítla v záruce opravit(viz. komunikace výše).
Firma mi navrhovala, že mi ho za 3.600,- opraví. Já jsem je odmítl, a tento stroj jsem si po vyzvednutí opravil jinde za cenu 1000,- Kč.
Jestli můžu všem zájemcům o výrobky této firmy radit, v žádném případě nepočítejte, pokud se Vám výrobek v záruce pokazí, že Vám ho firma opraví zdarma!!!
Budiž tohle varování pro všechny další potenciální zákazníky výrobků HECHT.

S pozdravem všem lidem, kterým není lhostejný osud zákazníka, který se bije za svá práva.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.1.2015 14:04, před 5 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitel si již nechal vadu odstranit jinde a je tedy pravděpodobné, že by již nebylo možné prokázat, že se jednalo skutečně o vadu a společnost nevyužila možnosti reakce, stížnost uzavíráme.