Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:425
Z toho za letošní rok:51
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 167 stížnostech.

#43567Neuznána skrytá vada

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2020, před 4 měsíci

Marcela Ďuráčová

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 3.4.2020 jsme v autobazaru aaa.auto zakoupila vůz značky VW Passat B6, RZ 6H5 6988. Vůz sem kupovala v době coronavirove pandemie, kvůli tomu že jsem měli 2 měsíce před termínem porodu, a s novorozenětem je auto potřeba. Bohužel již po 20ti dnech užívání vozu se na vozu projevily zavady.
Po kontrole v autorizovaném servisu byla na voze zjištěna závada levého kloubního hřídele.
Takže jsem podala reklamaci, kterou jsme sepisovali na pobočce s manažerem, ten nám řekl že auto bude nejspíše vyměněno nad rámec 10ti dní. Bohužel se tak nestalo, reklamace byla zamítnutá, i přes to že v předávacím protokolu se píše "řízení, nápravy, poloosy, hřídele - standartní funkce". A ani jsem prodejcem nebyla jakkoliv upozorněna na vyskytující se vadu. Takže jsem byla nucena vyhledat soudního znalce. Znalecký posudek jednoznačně prokazuje že se jedná o závadu skrytou, která se vyskytovala již v době prodeje. Kopii znaleckého posudku i s vlastnoručně napsanou reklamaci a vlastní vyjádřením jsem opět zaslala na adresu aaa auto. Dnes mi opět přišel dopis s tím že na reklamaci setrvávájí, tvrdí si pořád to své, že se o zavádu nejedná. Pardon ale chcete mi říct že soudní znalec si vycucal z prstu, že to je to skrytá vada, a já mu zaplatila 11 600 Kč za papíry který vy jste nevzali absolutně v potaz úplně zbytečne? Závěrem dopisu mi ale nabízejí jako kompenzaci 15 000kč. Absolutně tomu nerozumím. Případ hodlám předat advokátni kanceláři, a po projednání učinit další právní kroky. Zde mě zajímá váš pohled na věc, a zároveň vyjádření autobazaru.
Budu vděčná za jakou koliv odpověď.


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy ojetého vozu.
Vrácení celé částky, proplacení znaleckého posudku. (prozatím)
Pokud to dojde k soudu budu žádat odškodnění(jelikož já jsem momentálně z tohohle všeho na pokraji zhroucení, hrozí vyhazov z pronájmu, a neskutečně nás vyřizování reklamace zadlužila museli jsme řešit odtahy, diagnostiku, znalecký posudek, k tomu jsme předčasně porodila takže toho bylo až až)


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2020 10:24, před 4 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Vyšel-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, je tím výrazně "vylepšena" důkazní pozice spotřebitele v případném soudním sporu.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2020 14:53, před 3 měsíci

Vážená paní Ďuráčová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací budou znovu zabývat. Reklamace bude tedy znovu posouzena a já věřím, že kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená s řešením.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Marcela Ďuráčová

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.8.2020 12:04, před 3 měsíci

Dobrý den paní Mílková,
Jsem velice ráda že vaší informaci, a jsem zvědavá jestli se tímto nechce ten jen "krýt", a reklamaci skutečně znovu projednávate, jelikož mi pan Radek Basti (to je pan co sedí v Praze, a děla tyhle reklamace) do telefonu tvrdil, že je reklamace uzavřena a už s tím nejde cokoliv dělat. Každopádně čekám následujících 14 dní na vaši další odezvu, pokud žádná nedojde, případ začneme řešit s advokátní kanceláři Frank Bolt advokáti, s.r.o a panem Martinem Kornelem, který už má k nahlédnutí veškeré právní dokumenty, a sám tvrdí že se bude jednat o velmi jednoduchy spor. Momentálně čekám pouze na finance, abych to mohla posunout o další úroveň víš.
Přeji hezký den.s pozdravem Ďuráčová

Reakce společnosti

Publikováno
1.9.2020 12:17, před měsícem

Vážená paní Ďuráčová,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili (dle informací, které jsem dostala, Vám měl být zaslán dopis s nabídkou).
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Marcela Ďuráčová

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.9.2020 18:14, před měsícem

Dobrý den, ano byl mi zaslán dopis s nabídkou 25 000kc, což je polovina ceny za opravu auta.
Oprava vyjde na 49000kc(s opotřebenymi díly) jak jste si mohla ze znaleckého posudku přečíst.
A ještě k tomu tam někde teče chladící kapalina. A to se vážně nerovná ceně 25 000 Kč ani náhodou!
Momentálně jsme zahnany do kouta vůči financím. Jak už jsme zmínila vůči koupi vaše auta jsme se zadlužili neskutečným způsobem.
Ale věřte že to jen tak vážně nenechám a 25 000 Kč nechci! Chci vrátit 84 000 Kč a ten vrak si odtahnete!!!
Hned jak budem mit finance čekejte výzvu od advokáta jak už jsem taky zmínila.
Přeji příjemný zbytek dne. Ďuráčová

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2020 12:22, před měsícem

Vážená paní Ďuráčová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a podle mých informací proběhlo storno obchodu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Marcela Ďuráčová

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.9.2020 14:22, před měsícem

Ano díky bohu stornovaní kupní smlouvy po 5 měsících konečně proběhlo.
Každopádně již už v žádném případě nemáme zájem o koupi jakéhokoliv vozu z vašeho bazaru a příbuzným a kamarádům 100% taky doporučovat nebudem.
Kdybych nenapsala stížnost sem , nedomohla bych se vůbec ničeho.
Jediný s čím jsem spokojena ,je to že jsem dostali své peníze na zpět s tim to pro me skočilo.
O znaleckem posudku za 11 600 Kč samozřejmě ani zmínka, ale jak uz jsem napsala jsem rada aspon za to že jsem dostali své peníze na zpět.
Přeji příjemný zbytek dne. S pozdravem Ďuráčová

Reakce společnosti

Publikováno
16.10.2020 14:52, před 8 dny

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 16:05, před 8 dny

Z obsahu posledního vyjádření spotřebitelky dovozujeme, že věc považuje za vyřešenou. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.