Společnost


SOFTCOM GROUP, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#43959Reklamace uznána, ale obdržel jsem Recertifikovaný opravyný HDD z výrobní linky výrobce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2020, před 10 měsíci

Martin Vidiševský

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 29.6.2020 jsem reklamoval u společnosti Softcom HDD WD Black 1T zakoupený 12.2.2018 se zárukou 5 let za 1867Kč. Vzhledem k tomu, že HDD nebyl nějak poškozený, ale vůbec nefungoval, odnesl jsem ho přímo na prodejnu v Praze, kde byl zakoupen. Technik HDD přijal s tím, že ho zašle do servisu. Dne 7.7.2020 byla vyřešena reklamace výměnou, za jiný HDD stejného výrobce, ale nejednalo se o nový HDD, ale dle předávacího protokolu o Recertifikovaný kus, opravený na výrobní lince výrobce s jiným seriovým číslem, ale byl to ten samý model HDD, ale pouze Label označoval opravený kus. Mám za to, že jsem měl dostat zcela nový kus a ne něco opravovaného


Produkt

Western Digital Black 1T, 7200ot, 64MB, SATA 3


Požadované řešení

Výměna za nový kus.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2020 15:24, před 9 měsíci

V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí, konkrétně o to, že se věc nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, což je v rozporu s § 2161 odst. 1 písm. b) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle ustanovení § 2169 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Nelze-li opravit daný reklamovaný výrobek, máme za to, že není možné vyřešit reklamaci dodáním nové věci, která však ve skutečnosti není nová. Tato věc může být sice funkční, typem, provedením, výbavou apod. shodná s původně koupenou věcí, a patrně by postačila k danému účelu, nicméně zákon poměrně jasně hovoří v ustanovení § 2169 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, o dodání "nové věci", což je podle našeho názoru nutno vykládat jako věc doposud nepoužitou, resp. přinejmenším neopravovanou.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2020 18:27, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.