Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:63
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#43993Nevratné plynové bombičky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2020, před 4 měsíci

PETR NOSEK

Znění stížnosti

Dobrý den,

nedávno jsme se stěhovali a při té příležitosti se najde spousta nepotřebných věcí. Zjistil jsem, že máme doma čtyři kusy, bombiček do zařízení Sodastream. Pokoušel jsem se je někde udat, ale byl jsem úspěšný jen při výměně jednoho kusu. Tři máme stále prázdné a připravené k odevzdání a získání zálohy, kterou jsem za ně zaplatil. V některých obchodech stojí nová naplněná i 660,- Kč, výměna za plnou je od 80,- do 220,-Kč.
Když jsem telefonoval na zákaznickou linku Sodastream, tak mi bylo řečeno, že bombičky vykupují jen v jednom řetězci Elektro prodejen, když jsem tam byl, tak mi řekli, že o této službě nic nevědí.

Tak jaká je pravda a je to vůbec zákonné, aby, když je něco na zálohu, aby se to nedalo vrátit?

Díky za Vaší pomoc!!

PETR NOSEK


Požadované řešení

Kde mohu zálohované plynové bombičky vrátit?


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 14:27, před 3 měsíci

Bylo-li mezi spotřebitelem a podnikatelem ujednáno, že při vrácení určitého typu zboží (resp. obalu) bude spotřebiteli vyplacena zpět jím původně uhrazená částka (záloha), má spotřebitel při splnění podmínek takového ujednání nárok na vrácení jím uhrazené zálohy.

Pokud mu podnikatel v rozporu se smluvním ujednáním částku odpovídající záloze odmítá vrátit, mohlo by se z jeho strany jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nevydá-li proti nabízenému zboží podnikatel spotřebiteli peněžní prostředky, je možné ho vyzvat k plnění písemně, nejlépe doporučeně (s dodejkou). Nebude-li spotřebitel ani tehdy úspěšný, je společnost možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2020 11:17, před měsícem

Společnost nás kontaktovala s žádostí o dodatečné otevření stížnost, aby mohl reagovat. Stížnost tedy znovu otevíráme a přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
15.10.2020 11:48, před měsícem

Dobrý den,
v případě tlakových bombiček pro Sodatstream (originál) nejsou bombičky prodávány s účtováním zálohy. Zákazník si vlastně zakupuje tlakovou nádobu, kterou si pak výměnným způsobem nechává plnit. Naše společnost tak neúčtuje žádnou zálohu na daný produkt. Jedná se o cenu této bombičky + náplň.
V případě, že zákazník již nechce dále bombičky Sodatsream použivat a chce ji odevzdat k recyklaci, vyplácíme jako motivační poplatek na našich prodejnách Kč 50,-, což je částka přavušující to, co by zákazník obdržel ve Sběrných surovinách. Odevzdání bombičky je možné v síti prodejen Planeo Elektro, ale jak bylo uvedeno výše, musí se jednat o originální bombičku Sodastream. Na trhu je v současné době několik dodavatelů, kteří stejný typ bombiček (lišících se ale v provedení hrdla, pojistky, ventilu, atd) používají pro svá zařízení - např. chladničky s dávkováním sodovky a podobně. Takový typ bombiček prodejny Planeo Elektro nepřijímají k recyklaci, neboť jejich dovoz na český trh a distribuci naše společnost nezajišťuje.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2020 16:16, před 14 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.