Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:747
Z toho za letošní rok:87
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 100 stížnostech.

#44665Vyřìzení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2020, před měsícem

Tereza Gsöllhoferová

Znění stížnosti

Na jaře tohoto roku jsem si v Alze zakoupila elektronickou čtečku a připlatila jsem si za nalepení ochranné fólie na display. Čtečka mi teď v létě přestala fungovat a tak jsem ji zavezla na reklamaci.

Kdy mi balíček přišel, zjistila jsem, že moje reklamace byla vyřízena výměnou za nový kus.
Na nové čtečce ovšem ochranná fólie nebyla. Zatelefonovala jsem tedy do Alzy a dozvěděla jsem se, že u reklamací zákazník na ochrannou fólii (jejíž aplikaci jsem si při původním nákupu zaplatila!?!) ztrácí nárok, je to tam prý někde napsané v podmínkách.

Ta aplikace ochranné fólie mě stála 399,- korun.


Produkt

PocketBook 632 Touch HD 3 Metallic Grey + aplikace ochranné fólie Screenshield


Požadované řešení

Ráda bych nalepení ochranné fólie od Alzy dosáhla.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 16:43, před měsícem

Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.

Provedením reklamace věc ztratila své zhodnocení, které získala doplněním určitého příslušenství, které je od ní neoddělitelné, resp. po jeho oddělení zcela ztrácí na hodnotě a je znovu nepoužitelné. Spotřebitelce tak vznikla škoda, za kterou nenese odpovědnost, neboť nebýt závady na věci samotné, nikdy by nebylo nutné ji reklamovat, a tudíž by ani nedošlo ke škodě v podobě ztráty příslušenství (ochranné fólie či skla).

Máme za to, že společnost Alza.cz a.s. by měla spotřebitelce příslušenství bezplatně poskytnout jako naturální náhradu škody, a to v souladu s § 2951 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2020 15:01, před měsícem

Dobrý den,

děkuji za Vaši zprávu. Případ jsem aktuálně otevřela a projednávám jej s kolegy z reklamačního oddělení v rámci komunikace označené CCT11173872.

Ráda bych Vás požádala o strpení, jakmile zajistím podrobnosti, budu Vás ihned kontaktovat na Váš e-mail.
S omluvou a přáním krásného dne, Eva, péče o zákazníky.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2020 14:58, včera

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Tereza Gsöllhoferová

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.10.2020 15:29, včera

Hodnocení:

Komentář: Díky dTestu se mi podařilo vyřešit mou stížnost k mé naprosté spokojenosti, sama bych to nedokázala. Mov děkuji!