Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:429
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 173 stížnostech.

#45502Zamítnutí reklamace (vozidlo nepojízné po 3 týdnech užívání)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2020, před 3 měsíci

Petr Holy

Znění stížnosti

28.6. 2020 jsme u AAA Auto v Praze koupili pro syna vozidlo Skoda Octavia s automatickou prevodovkou, první registrace 03/2010, 156 tisíc km, za 167 tisíc Kč. Vozidlo nebylo používané do 31/8, kdy syn dostal řidičák. Po necelých třech týdnech provozu auto přestalo být pojízné: po nastartování a zařazení se už nerozjelo. Po odtahu a kontrole bylo autorizovaným servisem zjištěno, že mechatronika (automatická převodovka) je neopravitelně rozbitá a je nutné ji vyměnit. Cena výměny je cca 50 tisíc Kč. Zároveň servis zjistil, že že je třeba kompletně vyměnit chladič pro zpětné vedení výfukových plynů v ceně cca 11 tisíc Kč. Požádali jsme servis aby s opravou posečkali a 24/9 jsme vady reklamovali u AAA s požadavkem na odstoupení od smlouvy, s ohledem na rozsah vad a na předchozí žalostnou zkušenost s reklamací ráfků kol u téhož vozidla (AAA nám prodalo vozidlo s litými ráfky které neodpovídaly technickému průkazu a proto neprošlo STK při převodu, po reklamaci nám AAA namontovalo jiné ráfky které též neodpovídaly a nakonec nám AAA Auto namontovalo ráfky odpovídající, které však byly značně odřené. Celkově jsme museli na tři technické prohlídky u STK a stálo nás to mnoho zdlouhavých a ze strany AAA zákaznicky nepřívětivých jednání). AAA nám 1/10 zaslalo vyjádření že „kupující byl při koupi upozorněn v předávacím protokolu že jednotlivé součástky zakoupeného automobilu podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří a opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav a tudíž prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědnost, reklamaci zamítá a odstoupení od kupní smlouvy nepovažuje za právně účinné“.

S vyjádřením AAA Auto zásadně nesouhlasíme, jelikož vada byla na vozidle již v okamžiku prodeje (potvrzeno mechanikem autorizovaného servisu), AAA nás na ni neupozornilo zároveň nejde o „zvýšenou míru údržby a oprav“ ale o významnou vadu vyžadující výměnu rozsáhlé části hnacího ústrojí a taktéž výfukového systému, a to v hodnotě vetší než třetina kupní ceny (oprava 61 tisíc vs. kupní cena vozidla 167 tisíc). Navíc, mechatronika souvisí s převodovkou u které je předávacím protokolu výslovně uvedeno „standartní chod“.

Předtím než případ podstoupíme právníkovi a obchodní inspekci bychom chtěli požádat Vás a též AAA Auto o vyjádření k uvedenému případu.


Produkt

SPZ 8AC8974


Požadované řešení

Požadujeme odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2020 08:12, před 3 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
13.11.2020 15:59, před 2 měsíci

Vážený pane Holy,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2020 10:22, před měsícem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Petr Holy

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.12.2020 10:04, před měsícem

Hodnocení:

Komentář: AAA nepristoupilo na odstoupeni od smlouvy a vraceni penez. Nicmene nabidli nam vymenu vozidla a malou slevu, coz jsme nakonec akceptovali. Pokud vsak budou problemy i s vymenenym vozidlem, zadnou flexibilitu od AAA jiz nemuzeme ocekavat, jak nam bylo firmou avizovano. Kdyz to shrnu: s resenim jsme spokojeni, s pristupem firmy ne.