Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:802
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

72%
28%
Toto skore je založeno na 117 stížnostech.

#46660Nedodaná objednávka svedená na chybu zákazníka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2020, před měsícem

Kateřina Vrbová

Znění stížnosti

Zakoupila a ihned zaplatila panenku babyborn, je to artikl v Čr špatně dostupný. v Den objednávky Alza deklarovala více než 5ks. Objednávku potvrdili, poté 3x odsunuli dodání do Alzaboxu. Naposledy přišla sms 30.11. že budou doručovat do alzaboxu 2.12. a 1.12. přišla sms že jsem si bohužel nevyzvedla zboží z boxu a tudíž mi objednávku stornují. Nepřišel jedinný email s omluvou. Během toho odkládání doručení byla panenka všude vyprodána a já nemám Vánoční dárek pro své dítě. Cítím se okradená a oklamaná. Během čekací doby jsem Alze několikrát psala email na infocentrum a objednávku urgovala. Bylo mi to k ničemu. Na jejich podpoře operátory má situace vůbec nezajímá, stroze tvrdí že mi vrátili peníze a tím to pro ně je ukončené.


Produkt

baby born surprise s vaničkou


Požadované řešení

Stát se mohlo že měli nepořádek v množství produktů. Ale měla přijít omluva ihned po objednání... ne mne udržovat v tom že produkt doručují a pak storno a ještě drze že je chyba na mé straně. Zboží už koupím jedině na amazonu z Uk což mě bude stát podstatně více peněz. Myslím že správné by bylo mi panenku sehnat- objednat nebo kompenzovat rozdíl v ceně. A také by bylo vhodné začít oficiální omluvou za nečestné jednání s obviněním že jsem si produkt nevyzvedla- k čemuž mi nikdy nedali možnost. žádné info o dodání do alzaboxu neproběhlo. To by přece naštvalo každého, jde o dítě, tomu se těžko vysvětluje že Ježíšek nesehnal jedinné přání.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.1.2021 16:57, před 23 dny

Čas plnění je podstatnou obsahovou náležitostí závazku. Je-li čas přesně ujednán, musí být v tomto čase plněno. Není-li čas ujednán, zásadně může spotřebitel žádat po podnikateli dodání zboží bezodkladně. Výjimka je v situaci, kdy si strany smluvně ujednají, že čas plnění může zvolit prodávající.

Pokud prodávající nemá smluvní oprávnění stanovit čas dodání, je jednostranné stanovení času dodání z jeho strany nepřípustné. Jde-li o případnou jednostrannou změnu již dohodnutého času plnění, na změně práv a povinností plynoucích ze smlouvy se musí zásadně shodnout obě strany (viz § 1790, § 1901 občanského zákoníku).

Pokud prodávající má smluvní oprávnění stanovit čas dodání, pak podle našeho názoru toto oprávnění zaniká ve chvíli, kdy tak učinil poprvé. Jinými slovy, prodávající nemůže donekonečna měnit termíny dodání zboží. Pokud je smluvně ujednáno, že má podnikatel možnost čas jednostranně stanovit, a následně i jednostranně (opakovaně) měnit, jedná se podle nás o nepřiměřené ustanovení ve smyslu § 1813 občanského zákoníku.

S ohledem na výše uvedené a obsah stížnosti se proto domníváme, že podnikatel neměl k odstoupení od smlouvy (storno objednávky) zákonný důvod. Toto odstoupení proto považujeme za neplatné a smluvní povinnost dodat zboží proto podle nás trvá i nadále.

Pokud spotřebitelka doposud zboží neobdržela a nadále trvá na jeho dodání, považujeme za nejlepší možnost společnost vyzvat k dodání tohoto zboží, má-li o něj spotřebitelka ještě zájem. Pokud tento zájem již nemá, může spotřebitelka (nikoliv podnikatel) od smlouvy odstoupit pro prodlení na straně podnikatele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2021 13:02, před 17 dny

Dobrý den,

děkuji za Vaši zprávu.

Bohužel v tomto případě došlo bohužel k tomu, že přepravce, který zaváží AlzaBoxy nám zboží vrátil zpět na sklad, kdy vzhledem k velkému počtu objednávek byl rovnou vystaven dobropis k této faktuře, a zákaznice byla automaticky informována o nevyzvednutí, neboť aktuálně není možné zjišťovat důvody navrácení všech balíků. Rozumím, že tento postup není ideální a zákaznici se za něj omlouvám.

Zákaznici budu nyní kontaktovat emailem pro dořešení situace pod číslem požadavku CCT12845167, kdy věřím, že se nám podaří najít schůdné řešení pro obě dvě strany.

Děkuji za pochopení, Martin, péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 14:08, před 17 dny

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o potvrzení informace a případné uzavření případu.


Kateřina Vrbová

Uzavření stížnosti

Publikováno
12.1.2021 08:43, před 16 dny

Hodnocení:

Komentář: Byla mi sdělena řádná omluva a nabídnuta náhrada za přeplatek na zboží z ciziny. Tímto stížnost považuji za vyřešenou. Děkuji vasestiznosti.cz za pomoc, věřím, že bez vás by se nedělo nic.