Společnost


AUKRO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#46958Neopodstatnene uctovani poplatku po zmene VOP u automaticky prodluzovanych nabidek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2020, před rokem

Jan Klir

Znění stížnosti

Dobry den. Na Aukru jiz mam profil roky a prodavam drobnosti ale v desitkach aukci. Na jare 2020 jsem si pres mobilni aplikaci vlozil hromadu nabidek a nastavil u nich automaticke opakovani. Vlozeni aukce pres mobilni aplikaci bylo dle tehdy platnych VOP zdarma a nastaveni automatickeho opakovani probihalo a probiha vzdy se stejnou platbou jako pri vlozeni (takhle to je uvedene na strankach Aukra) - tedy take zdarma. V zari doslo ke zmene VOP a byla vypustena moznost vkladat inzeraty zdarma pres aplikaci (sazebnik 8.1.4). Od pulky rijna mi Aukro zacalo uctovat u automaticky obnovovanych nabidek poplatky za vystaveni a propagaci (za fotografie). Byly to sice korunove polozky, ale pri tom mnozstvi se celkova castka splha do stovek korun. Toto se delo automaticky a vsiml jsem si toho az s nejakym zpozdenim, nebot na Aukro nechodim denne. Po zjisteni skutecnosti jsem Aukro ihned kontaktoval pres zakaznicky vzkaz a bylo mi odpovezeno ze vse je vporadku.

Ovsem ve VOP maji jasne uvedeno, ze narok na poplatek vznika okamzikem vlozeni nabidky (v mem pripade na jare 0,- Kc) a dle bodu 11.1.1 aktualnich VOP nelze nove VOP uplatnovat na nabidky ktere byly zapocaty pred ucinosti novych VOP.

Pri vkladani nabidek vzdy clovek potvrdi v souhrnu kolik bude za vlozeni platit poplatek. Pri nastaveni opakovani vyskoci upozorneni ze se bude castka opakovane strhavat. Ja zadnou castku neodsouhlasil a presto mi ji od pulky rujna 2020 zacalo Aukro uctovat a nyni je po me v rozporu s VOP vymahana. Prosim o pomoc

Nejedna se o zadnou zavratnou castku - u me je to cca 500,- ale toto se muselo stat vsem uzivatelum aukra, kterych jsou desititisice a v souctu se jedna o obrovske penize ziskane o lidi protipravne, bez jejich vedomi.
Podotykam ze nemam problem platit za poskytnutou sluzbu pokud ji predem odsouhlasim a take nemam problem platit poplatek cca 7% z castky uskutecnenych obchodu. Tato marze Aukra je dost velka na to aby jim pokryla naklady a nemusi tedy jit cestou tohoto neopravneneho obohacovani.


Produkt

Poplatky za vlozeni nabidky a jeji propagaci


Požadované řešení

Storno neopravnene nauctovanych poplatku systemem (cca 500,-) a systemove vyreseni tohoto problemu, ktery jiste potkal radu lidi. Jen ne vsichni si toho vsimli a ne vsem to stoji za reseni. V celkovem souctu se mouze jednat o statisicove sumy…
A napravu chybne komunikace pani na zakaznicke podpore, ktera mi stale tvrdila ze je s poplatky vse vporadku a me upozorneni na rozpor s VOP suse ignorovala. Mou zadost vyresit /vysvetlit problem telefonicky odmitla.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2021 15:31, před rokem

Jednostranná změna práv a povinností spotřebitele je v zásadě nepřípustná [§ 1814 písm. g) občanského zákoníku]. Výjimku představuje jednostranná změna obchodních podmínek (§ 1752 občanského zákoníku).

Nesplní-li podnikatel povinnosti stanovené v § 1752 občanského zákoníku - tzn. předem si se spotřebitelem nesjedná možnost budoucí jednostranné změny, včas ho o této změně neinformuje, neumožní mu smlouvu vypovědět atd. - není jednostranná změna obchodních podmínek vůči spotřebiteli účinná. Jinými slovy, jeho vztah se i po účinnosti nových obchodních podmínek řídí těmi obchodními podmínkami, které byly účinné v době, kdy vztah uzavíral.

Byla-li služba dle původně platných obchodních podmínek bezplatná, je pro spotřebitele v případě, že nebyla řádně provedena jednostranná změna (k tomu viz výš), bezplatná i nadále.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2021 13:15, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.