Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:496
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:25
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 186 stížnostech.

#46998Zamítnutá Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2020, před rokem

Luboš Karásek

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás se stížností na reklamační řízení, tedy výsledek - Zamítnutá reklamace.
Vůz jsme zakoupil na pobočce v CHomutově 25.07.2020, byl v provozu cca 4 Měsíce, ujeto cca 15000Km, poté došlo k poruše motoru, který podle Mechanika došlo k protočení ojničního ložiska na klice a poškození kliky.
Dle mechanika je to na výměnu celého motoru.
Vyjádření AAA, že načaté ložisko a klika se nepovažuje za skrytou vadu nesouhlasím.
Žádám o odstranění závad bez dalšího prodlení.


Požadované řešení
Oprava vozu na náklady AAA
Odstoupení od smlouvy


Produkt

Citroen Jumper 2013 2.2 Hdi 81 KW


Požadované řešení

Oprava vozu na náklady AAA
Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2021 12:17, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
20.2.2021 02:27, před 11 měsíci

Vážený pane Karásku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste (jak sám uvádíte) až po uplynutí 4 měsíců a ujetí 15tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2021 18:40, před 10 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2021 12:13, před 9 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.