Společnost


Zlatska.cz

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#50528Podvodný eshop Zlatska.cz; Komarack.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2021, před 6 měsíci

Tereza Dyškantová

Znění stížnosti

Chtěla bych upozornit na web: Komarack.cz (dříve Zlatska.cz)
Já jsem měla tu čest se Zlatskou, objednala jsem tam zboží za 1399,- měli platbu pouze předem přes kartu. Uvedená dodací doba 14 dní. Po objednání zboží jsem si prohlížela ještě jejich web a zjistila, že tam o sobě nemají absolutně žádné informace (ŽÁDNÉ IČO, DIČO, ADRESU, TELEFON). To mi přišlo hodně divné a zažádala jsem o storno objednávky, to bylo zamítnuto. Mám prý čekat až zboží přijde a a nepřevzít ho-vrátí mi peníze. Když jsem čekala měsíc a web byl z ničeho nic zrušen, šla jsem podat trestní oznámení. Neměla jsem ani peníze ani zboží. Podvodníci si mezitím založili nový web s názvem Komarack.cz

Na Facebooku vznikla skupina podvedených, kde jsme si předávali informace a rady. V tyto dny tam lidé přidávají fotky rozbitého nekvalitního zboží, které jim přišlo (zboží nevypadá jako na fotkách z webu, je to lacinej šunt z Alixpressu) a které nemají kam vrátit, protože nikde není žádná adresa. Balíčky dovezla společnost PPL a jako odesílatel je tam uveden přepravce YunExpress (U Trati 216, Dobrovíz). Podvod jako hrom..


Produkt

Komarack.cz


Požadované řešení

Společnost by měla všem vrátit peníze.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2021 15:48, před 6 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud se v daném případě jedná o zahraniční subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Česká obchodní inspekce před nákupem na těchto stránkách varuje. Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 10000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2021 16:44, před 4 měsíci

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2021 12:27, před 3 měsíci

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.