Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:925
Z toho za letošní rok:67
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 293 stížnostech.

#50551Samovolná aktivace internetového balíčku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 hodin 11 minut

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2021, před měsícem

Ondřej Áč

Znění stížnosti

Problém začal přibližně před pěti lety.

Tehdy mi bylo 10 dní po sobě odečteno 30Kč z mně neznámých důvodů, tak jsem přišel na to, že musím "natvrdo" vypnout internet v mobilu v nastavení tarifu předplacené karty.
Nejedná se ovšem o žádné pořádné řešení, protože každý den mi od operátora chodí obtěžující SMS zprávy o tom, že si chci aktivovat internet v mobilu, a že mi bude účtováno 29Kč za den. V případě kdybych náhodou datové služby povolil, tak mi budou skutečně peníze i odečteny.

V případě, že se obrátím na operátora, tak mi řekne, že na vině je mobilní telefon který si cituji: "sám od sebe zapne data", které jsou v nastavení vypnuty a telefon je připojen na wifi síť.
A co víc, za 5 let jsem 3x měnil telefon, pokaždé úplně jiný výrobce.
A aby to nebylo vše, pořídil jsem si simkartu od T-Mobile, dal ji místo sim O2, a hádejte co ? Žádná zmínka o tom, že bych se pokoušel připojit na internet, nebo že by mi mělo být cokoliv odečteno, problém v telefonu vážně nebude...


Produkt

Předplacená karta, automatická aktivace balíčku internetu


Požadované řešení

V případě, že by se náhodou jednalo o "chybu systému" na Vaší straně, tak poprosím o nápravu, protože nejsem zdaleka jediný člověk, který se s tímto problémem u Vás potýká.
Dle mého mínění se jedná o rozsáhlejší problém, a není jej vhodno řešit pouze u uživatelů, kteří si ho všimnou a upozorní na něj...

Děkuji


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2021 16:26, před měsícem

Podle "ceníku" společnosti O2 Czech Republic a.s. částka 29,- Kč odpovídá jednorázovému připojení k internetu přes mobilní data. Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Aby nedocházelo k opakování této situace, doporučujeme, kromě výše uvedeného, i následující postup. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:

- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebiteli vyhovět a data mu na čísle zablokovat.

Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2021 16:42, před měsícem

Dobrý den,

mrzí mne Vaše nespokojenost. Ve Vašem podání není uvedené konkrétní číslo, proto bude naše odpověď obecná.

Každá SIM umožňuje uskutečňovat hovory, zasílat SMS či se připojit k internetu. V případě připojení se k internetu bez datového balíčku, se účtuje denní poplatek 29 Kč a je možné čerpat 100 MB. Cena za spojení je stanovená za každých započatých 24 hodin bez ohledu na nastavení mobilního telefonu či množství stažených dat.

Aby k nechtěnému připojení nedocházelo, je možné aktivovat doplňkovou službu Blokování proti nechtěnému připojení, která je zdarma a spočívá v tom, že v případě, kdy se budete chtít Vy nebo zařízení k internetu připojit, tak na tuto skutečnost upozorníme SMS zprávou. Následně máte možnost se rozhodnout, zda data využijete či nikoliv. SMS je tedy zasílána pouze v případě, kdy dochází ke snaze o připojení se k internetu. Doplňkovou službu je možné aktivovat například v samoobsluze Moje O2 nebo i odesláním SMS ve tvaru BAP na číslo 999111.

Pokud upozorňující SMS nechcete dostávat, je možné data blokovat úplně. Pro nastavení blokace nám zašlete, prosím, dané telefonní číslo a PUK kód nebo výrobní číslo SIM. Údaje je možné doplnit zde nebo je nám zašlete na e-mail info@o2guru.cz, kde požadavek s Vámi dořešíme.

S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2


Ondřej Áč

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.5.2021 18:21, před měsícem

To je krásné.
Nebudu dostávat SMS...
A co další tisíce lidí co mají stejný problém ? Proč pouze u Vašeho operátora s Vaší sim kartou se mobil pokouší připojit k internetu i přes vypnuté data v nastavení ?
U žádného jiného operátora se nic takového neděje.
Rád bych pouze dostal rozumné vysvětlení...
Skoro to totiž vypadá, že je to takto uděláno záměrně.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2021 18:38, před měsícem

Dobrý den,
je mi líto, že to berete jako "problém". Nemáme možnost ověřit nastavení zařízení v době připojení, proto je možné aktivovat zmíněnou doplňkovou službu nebo data úplně blokovat.
S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2


Ondřej Áč

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.5.2021 19:03, před měsícem

Ano to chápu, že nemáte možnost ověřit, jak bylo zařízení v době připojení nastaveno.

Tím se ovšem nic nevysvětluje.
Napíšu to ještě jednou a velkým písmem: DĚJE SE TO POUZE U O2.
Takže ano, myslím, že je to problém na Vaší straně. Ne na špatném nastavení telefonu, ne kvůli tomu, že by se sám od sebe připojoval k internetu, a ne tím, že by se uživatel pokoušel připojit k internetu.
Je to tím, že Vaše SIM karta je vůbec vložena v zapnutém telefonu.

Jinak, já jsem schopný si ty SMS zablokovat, nebo přehlížet. Pouze poukazuji na potenciální chybu Vašeho systému.

Byl bych rád, kdyby se na tento "problém" nahlíželo jako na technickou chybu a ne jako na pomoc zákazníkovy s tím, že si může vypnout to a to.


Děkuji za Váš čas.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2021 19:41, před měsícem

Dobrý den,

děkujeme, ale nejedná se o chybu. SMS jsou zasílány pouze v případě, kdy se zařízení snaží k mobilním datům připojit. Nastavení služeb či do u jiného poskytovatele neprověřujeme.
Pokud byste si přál nastavit blokaci dat, rádi pomůžeme. Stačí, když nám doplníte či zašlete potřebné údaje.

S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2


Ondřej Áč

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.5.2021 20:18, před měsícem

Hodnocení:

Komentář: Díky za ochotu, bohužel tímto způsobem se nic nevyřeší.