Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:457
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 175 stížnostech.

#50593Skryté vady, neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2021, před 3 měsíci

Lenka Hanáková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 14.2.2021 jsem v autobazaru AAA auto, pobočka Znojmo zakoupila vozidlo značky Renault Grand Scenis vyroben 2007 SPZ 1BP7083. mělo to být vozidlo, které cituji dle prodejce, bude minimalně 1 rok bez investic a je v perfektním stavu. Již v prvním týdnu jsem si všimla, že nehraje rádio, FM. I když naladí stanici, tak nehraje. CD přehravač hraje ale repraky hrčí, chvíli hraje jenom pravý, pak leví a chvíli žádný. Tuto skutečnost jsem byla osobně řešit na pobočce Znojmo sedmý den od nákupu vozidla. Tam mi řekli, ať dám auto do servisu, zjistím co je špatně a pak že budeme řešit. Moje chyba, že jsem si to nenechala potvrdit písemně. Vozidlo jsem dala elektřikáři do servisu, který mi řekl, že bude zřejmě vadná elektroinstalace, a že než bude vozidlo celé rozebírat, ať zajedu do autorizované servisu Renault a nechám provést diagnostiku. Vozidlo jsem dala na diagnostiku a tam byly zjištěny následující vady: ABS/ABR, Vstřikování, parkovací brzda, posilovač řízení, komunikační jednotka. Jelikož již uplynula lhůta 14 dní, tak jsem dne 24.3. 2021 zadala reklamaci na skryté vady. Reklamace byla dle instrukcí po telefonu zadána @, doložila jsem stav kilometrů a záznam z diagnostiky. Vozidlo nikdo ani fyzicky nechtěl vidět.
Vady: tímto zadávám reklamaci vozu koupeného u Vaší společnosti. Renault 1BP 7083.



- rozvěcuje se kontrolka ABS a baterky, problikává parkovací brzda,

- nefunkční rádio a repráky, vadná kabeláž

- nefunkční tempomat

- vadná páčka pod volantem na ovládání blinkrů



Z diagnostiky zjištěné vážné závady:

- ABS/ABR

- vstřikování

-parkovací brzda

- posilovač řízení

- komunikační jednotka
----------------------------------
Dne 7.4.2021 my bylo zasláno zamítací stanovisko reklamace, s vyjádřením:
kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a stím souhlasil. Kupující byl výslovně upozorněn v předávacím protokolu, že jednotlivé součástky podléhají opotřebení a můžou být na hraně životnosti.
----------------------
Při koupi vozidla jsem předávací protokol odmítla podepsat. Bylo mi sděleno, že pokud ho nepodepíši, vozidlo mi nepredají, a že se nemám ničeho bát, že je to jen formalita, že auto je naprosto v pořádku a že mi jen doporučují vyměnit olej.
-------------------
Když jsem řešila nefunkčí rádio a vadnou elektroinstalaci, již se semnou odmítly na dále bavit.
Nyní, vozidlo vykazuje další vady. Svítí kontrolka ABS, ESP, Airbag. Kontrolka motoru, parkovací brzda a baterie. Kontrolky svítí různě, jak se auto evidentně vyspí. Neustále svítí políčko servis. Vozidlo při volnoběhu začalo cukat, auto se při rozjezdech dusí, na křižovatce při rozjedu "chcípne". Netáhne, do kopce nejede, motor se dusí. Dle vyjádření servisu je vadná elektroinstalace, ABS, ESP, posilovač řízení, vstřikování, elektronická ruční brzda a celá komunikační jednotka. Oprava vozidla přesahuje kupní cenu, která byla 60 tisíc.
--------------------
Vozidlo je nepojízdné, nespolehlivé a v podstatě mi stojí před domem nebo v servisu. Nejedná se o vozidlo, nýbrž o kus šrotu.
Tímto bych Vás ráda požádala o pomoc při řešení.
----------------
V předávacím protokolu je u brzdy uvedeno, že je snížená brzdový efekt. Brzdy jako také jsou v pořádku. Špatná je elektronická ruční brzda, která nechce vozidlo při rozjezdu uvolnit.
V předávacím protokolu se nepíše nic o elektroinstalaci, vadné kabeláži, nefunkčním rádiu a nefunkčních reprácích.
- Tímto opět žádám o otevření reklamace a projednání možností.
Žádám o navrácení peněz za nákup vozidla, které je nepojízdné.


Produkt

Renault Grand Scenic 1BP7083


Požadované řešení

uznání reklamace za skryté vady a navrácení kupní ceny


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2021 12:00, před 3 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
8.6.2021 14:41, před měsícem

Vážená paní Hanáková,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a bylo Vám zasláno vyjádření včetně nabídky kompenzace. Společnost trvá na původním výsledku reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO


Lenka Hanáková

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.6.2021 15:25, před měsícem

ano, nabidli jste mi kompenzaci 5 000 kc, ale do dnesniho dne jsem ji jeste neobdrzela.

Reakce společnosti

Publikováno
8.7.2021 16:41, před 22 dny

Vážená paní Hanáková,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně dořešení Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.