Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#50604Reklamace pračky Haier (NEUZNANÁ)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2021, před měsícem

Pavel Komada

Znění stížnosti

Dobrý den, už delší dobu řešíme reklamaci pračky HAIER HW60-12829, která byla zakoupena u společnosti Planeo Elektro.
Pračka ve většině případů vyteče přes násypky, kdy neskutečným způsobem pění a dojde k vytopení koupelny v 90% případů.
Pračka byla již mnohokrát krát reklamované přes BKM servis s.r.o.
První čtyři reklamace prováděl subdodavatel wazlo servis, který provedl výměny kompletní násypky, spínače a "čerpadla" které měněno nebylo.
Dle vyjádření technika, bylo doporučeno vyměnit prací prášek, provést čištění pračky (10x 100,- Kč = 1000,- Kč) a nedošlo ke zlepšení.
Technik pro dalších návštěvách dodal ústní vyjádření, že se jedná o špatně zvolenou pračku a její daň za to jak je úzká a tudíž je také normální že teče.
Další servis prováděla firma 1HP servis, která pračku odvezla a 14dni testovala. Opět vrácena že se závada neprojevila.
Doporučení bylo takové, že dáváme moc pracího prášku a máme prostě ubrat. Ukázáno technikem, jaké množství pracího prášku je ideální a opět pračka teče a teče přes násypku.
Bohužel s tímto se u pračky za 7 000,- opravdu nedokážeme smířit. Je nějaké řešení této situace? Na pračce již končí za 6 měsíců záruka a vypadá to, že po záruce půjde hned do sběrného dvora a budu kupovat novou.


Produkt

HAIER HW60-12829, CE0JG4E0A00CRJ6U0143


Požadované řešení

Vrácení finanční částky za zboží, její případná 100% oprava!!


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2021 09:14, před měsícem

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2021 14:30, před měsícem

Dobrý den,
na základě popisu potíží zákazníkem se skutečně jedná pravděpodobně pouze o předávkování pracího prostředku s ohledem na množství a intenzitu znečištění praných textilií. Prací prostředek je vždy nutno dávkovat dle doporučení výrobce pracího prostředku, s ohledem na tvrdost vody v místě užívání a množství prané textilie a intenzitu znečištění praných textilií. Pokud dochází k "vytopení" v důsledku přepěnění, je to opravdu jen důsledek nadměrného dávkování. Pračka sama není schopna vytvářet nadměrné množství pěny. Pro vyzkoušení doporučujeme použít například prací gelové polštářky, kde je dávka pracího prostředku úměrná středním hodnotám.
Oslovili jsme také garanta servisu značky Haier, firmu BMK servis se žádostí o vyjádření.
S pozdravem
Miroslav Vácha
After-sales Quality manager
FAST ČR, a.s.


Pavel Komada

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.5.2021 14:49, před měsícem

Dobrý den,
děkuji za Vaší rychlou reakci a dovolte mi reagovat na Vaší odpověď.
Rád bych zde uvedl, že se opravdu nemůže jednat o předávkování pracím práškem, jelikož od první chvíle byl používám právě gelový prací prášek "kapsle" kdy tento problém začal. Dle rad servisního technika, nám bylo doporučeno přejít na prací prášek sypký, jelikož údajně gelový prací prášek usazuje buben pračky, kdy následně může docházet k jejímu přeměňování. S žádnou jinou pračkou jsme doposud neměli problém, ať se už jedna o značku LG, AEG a podobně.
Máme se tedy smířit s variantou technika, který nám řekl, že u této pračky je buben špatně řešený (malé otvory po obvodu bubnu) a tudíž dochází ke špatnému odvodu při odstřeďování?
Rád Vám názorně doložím video, kdy provedu celý prací cyklus, s minimálním množstvím pracího prostředku (už teď tam opravdu sypeme "granulku"), který následně při odstřeďování vytláčí vodu a pěnu přes násypku ven. Opravdu je pračka v takovémto stavu naprosto nepoužitelná, kdy následně můžeme očekávat škody na majetku i dalších nájemníku, bydlících v nižších patrech.

Jen pro upřesnění, opravdu došlo k čištění pračky snad již 20x, kdy čistící prostředky stojí ne malou částku a problém ani jednou nebyl vyřešen.

S pozdravem,
Pavel Komada

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2021 15:24, před měsícem

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na doplňující vyjádření spotřebitele reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2021 15:37, před měsícem

Dobrý den pane Komada,
děkuji za vaše další informace. Nejsem přesvědčen o tvrzení servisního technika, že vše způsobuje velikost otvorů pracího bubnu. Při otáčkách odstřeďování, se kterými pračka pracuje, není možné aby voda neprošla stěnou bubnu. Navíc bychom museli evidovat u našich zákazníků více takových reklamací. Takové informace nemám.
Souhlasím, že se to zdá nestandardní, ale každá taková věc mívá jednoduché řešení. Věděl byste prosím, jak tvrdá voda je v místě užívání pračky? Nechci zasahovat do kompetencí autorizovaného servisu společnosti BMK servis pro značku Haier, snažím se jen najít řešení pro vás jako zákazníka.
Jak jsem uvedl, požádal jsem ještě autorizovaný servis firmu BMK servis o vyjádření. Jakmile jej obdržím, budu vás informovat o jejich stanovisku.
S pozdravem
Miroslav Vácha
FAST ČR, a.s.


Pavel Komada

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.5.2021 18:28, před měsícem

Dobrý den pane Vácho,

takové bohužel bylo vyjádření oficiálního servisního technika, který pro společnost pracuje jako subdodavatel a řeší jejich opravy.
Bylo řečeno spoustu dalších věcí, které zde nestojí ani za zveřejnění, jelikož nepomůžou vyřešit fakt, proč pračka teče.
Rád bych Vám řekl jaká je přesná tvrdost vody, ale bohužel tyto informace nemám a ani autorizovaný servis tuto věc nekontroloval, ba dokonce nedal jako možnou příčinu tohoto problému. Následně bych se pozastavil nad faktem, jak je možné že pračka AEG fungovala bez problému xxx let, pračka LG fungovala bez mála 14let a kdyby neodešli ložiska, pere do dnešního dne, bez jediného úniku kapky vody?
Tvrdit a hledat problém za takovou maličkostí jako je tvrdost vody, množství pracího prášku a přehazovat problém z prášku značky Ariel na Perwoll mi opravdu přijde smutné.
Sám určitě tušíte jak by jste u takového problému postupoval a rozhodně víte že by jste neustoupil a nespokojil se s takovým vyjádřením, ať už Vaší společnosti, nebo firmy zastupující společnost Haier.
Hledám pochopení a řešení tohoto problému a mile rád Vám budu psát neustále, že pracího prášku nikdo nedává plný zásobník. Taktéž že pracího prášku v "kapslích" nikdo nedává 10kusů na jedno praní do bubnu, aby pračka vždy vytekla.

P.S. Tvrdost vody nehrála roli u žádné automatické pračky, kterou jsem kdy vlastnil a věřte že jsem procestoval spoustu krajů s různou tvrdostí vody, žil v různých krajích s různou tvrdostí vody. Věřte že žádná pračka, jakékoliv značky zde netekla, ať už je se jednalo o starou značku ROMO, nebo pračku AEG v hodnotě 30tisíc.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2021 10:28, před měsícem

Jelikož se v řešené věci jedná o skutkovou otázku (a sice, zda je na věci vada nebo není), nikoliv o otázku právní, odkazujeme se ohledně našeho právního hodnocení na naše původní vyjádření.

Rozporovat zamítavý výsledek reklamace je možné skrze znalecký posudek. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.

Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby měla možnost nabídnout spotřebiteli způsob vyřešení vzniklé situace. v případě nedosažení smíru stížnost uzavřeme.

Reakce společnosti

Publikováno
13.5.2021 12:14, před měsícem

Dobrý den pane Komado, věřte mi, že není mým úkolem ani snahou se na cokoliv vymlouvat. V oboru domácích spotřebičů pracuji velmi dlouho a pracoval jsem téměř 24 let ve společnosti Electrolux, pod kterou značka AEG spadá. Nechtěl jsem od vás, abyste měnil prací prostředky nebo ubíral na množství kapslí. Dotaz na tvrdost vody je v tomto případě relevantní a tuto informaci by vám podala i vodárenská služba v místě užívání. V každém případě mi můžete věřit, že se nesnažím vás jakýmkoliv způsobem poškodit. Včera jsem odeslal žádost o spolupráci na vedení společnosti Candy, která značku Haier na českém trhu zastupuje. Pokud mi poskytnete vaší emailovou adresu, můžeme spolu další komunikaci vést přímo, mimo portál dTestu. Věřím, že se nám podaří najít řešení, které vás uspokojí a pračka bude fungovat k vaší plné spokojenosti. Moje adresa je miroslav.vacha@fastcr.cz.
S pozdravem
Miroslav Vácha
FAST ČR, a.s.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2021 10:18, před 6 dny

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.