Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:523
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:27
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 117 stížnostech.

#51734Neschopnost jednoduše převést službu ze zemřelého manžela na manželku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2021, před 6 měsíci

Michaela Ďurčová

Znění stížnosti

Manžel zemřel a kabelovka s internetem byla psaná na jeho jméno. Protože jsme měli společný účet (na moje jméno - manželka), SIPO se platilo z mého účtu. Teď jsem chtěla, aby komunikace probíhala přes moje e-maily a mobil (z důvodu, že manžel zemřel, a nechci používat jeho mobil ani e-mail - logicky), a vpodstatě chci jen přepsat jméno a telefonní číslo, zbytek zachovat, ale Vodafon po mně chce věci, jako číslo smlouvy, nájemní smlouvu k bytu a kopii úmrtního listu. Chápu z toho jen tu kopii úmrtního listu, ale tu jsem už dávno dávala přímo zaměstnanci Vodafonu (nevím, jaká je jeho pracovní pozice, ale je to ten člověk, co se poflakuje ve Foru v té budce s nápisem Vodafone, a když přijde zákazník, tak si s ním sedne a řeší). Takže místo čísla smlouvy rodné číslo manžela a detail SIPO, smlouvu bez problémů dohledali. Úmrtní list jsem tedy zase (ač je to pro mne stále bolestné) ofotila, ale nájemní smlouvu starou 20 let se mi fakt hledat nechce - ostatně po manželovi ji nikdo nechtěl )vím to, protože nájemník jsem já, takže manžel nic takového neměl. Vnímám to jako zbytečnou "buzeraci". Jsem fakt naštvaná a velmi nespokojená se službami i schopnostmi pracovníků Vodafone.


Požadované řešení

Chci jen přepsat na stávající smlouvě moje jméno místo jména manžela, aby už konečně někdo mohl přijít vyměnit ten setobox. Nic jiného se nemění. Tu smlouvu jsme dohledali, bydlíme furt v tom stejném bytě, platíme to přes stejné SIPO, a úmrtní list jsem vám poslala tedy znovu, když váš zaměstnanec ho při komunikaci nějak ztratil. Nechci hledat starou UPC smlouvu, nechci hledat ještě starší nájemní smlouvu k bytu, chci jen přepsat to jméno, protože tel. číslo a e-mail už přepsané na mne je.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2021 13:10, před 6 měsíci

Dle obchodních podmínek společnosti platí, že "smlouva zaniká [...] smrtí nebo, v případě právnických osob, zánikem bez právního nástupce. Ke dni účinnosti ukončení smlouvy vám přestaneme poskytovat služby." Máme za to, že v tomto případě je právní nástupce zřejmý, je jím stěžovatelka (pravděpodobně jí náleží dědický titul).

Nejde-li tedy o závazek osobního charakteru (= takový závazek, v němž je plnění dlužníka omezeno výhradně na konkrétní osobu spotřebitele), který ze zákona smrtí spotřebitele zaniká, máme za to, že závazek by měl trvat i na dále a po smrti spotřebitele plynule přejít na právního nástupce zemřelého (shodně viz stanovisko Českého telekomunikačního úřadu nebo Veřejného ochránce práv). Společnost si podle našeho názoru může klást přiměřené požadavky, aby ověřila totožnost a oprávněnost právního nástupce.

Domníváme se, že k tomuto účelu není nezbytná kopie nájemní smlouvy. Pokud je však tento požadavek (dodání nájemní smlouvy) stanoven dopředu - tzn. ve smluvní dokumentaci - je třeba ho respektovat a splnit.

Do jisté míry je pro nás postup společnosti nepochopitelný. Sama se tímto jednáním vystavuje riziku ztráty platícího zákazníka. V případě nevyřešení sporu může totiž spotřebitelka postupovat jednoduše tak, že službu zřídí opětovně u konkurenčního poskytovatele (před tímto krokem doporučujeme zjistit si, zda a jaké by byly náklady na případné zrušení závazku u stávajícího dodavatele).

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2021 06:30, před 6 měsíci

Dobrý den, paní Ďurčová, mrzí mě Vaše ztráta. Jsem si také vědoma skutečnosti, že chování a práce našich operátorů musí být na profesionální úrovni, neboť vytváří mimo jiné obraz naší společnosti. Pod profesionálním chováním si samozřejmě představuji také ochotu, vstřícnost a celkový přístup k požadavkům klienta. Naopak jsem si vědoma faktu, že jakékoli nevhodné a neprofesionální chování může být příčinou mnoha nepříjemností, které mají negativní dopad na naši společnost.
Abychom se na to mohli podívat, napište nám, prosím, na poradime@vodafone.com. V e-mailu uveďte číslo Vaší smlouvy (variabilní symbol z Vyúčtování) a popište situaci. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2021 12:06, před 4 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Michaela Ďurčová

Uzavření stížnosti

Publikováno
22.9.2021 16:12, před 4 měsíci

Hodnocení:

Komentář: Po půl roce a vaší intervenci se podařilo smlouvu převést na moje jméno. jen mne zapomněli informovat, že platba přes SIPO už není možná, tak snad nebude další problém..

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
22.9.2021 16:49, před 4 měsíci

Děkujeme stranám za součinnost a dosažení vyřešení sporu.