Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:478
Z toho za letošní rok:47
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 180 stížnostech.

#52511Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.09.2021, před měsícem

Jakub Holeček

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracíme se na Vás ohledně zamítnuté reklamace. V červenci 2021 jsme v AAA AUTO koupili Ford Mondeo. Bohužel až po koupi jsme zjistili, že nefunguje pravý světlomet. Svítí, ale nenatáčí se. Nejprve jsme se toto snažili vyřešit v autorizovaném servisu, protože nám AAA AUTO zprostředkovalo pojistku (Carlife) na mechanické a elektrické závady. Bohužel jsme zjistili, že na světlomety se toto pojištění nevztahuje, a tak jsme závadu chtěli reklamovat. Reklamace byla však zamítnuta, prý jsme byli se stavem vozu seznámeni. Ano, to jsme byli, ale v předávacím protokolu o nefunkčnosti světlometu nebyla ani zmínka a dle uživatelské příručky nelze závadu za denního světla zjistit, protože se nespustí automatické svícení.


Požadované řešení

Uznání reklamace a zaplacení nového světlometu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2021 09:53, před měsícem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Reakce společnosti

Publikováno
23.9.2021 16:13, před měsícem

Vážený pane Holečku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO


Jakub Holeček

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.10.2021 13:04, před 23 dny

Hodnocení: