Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:244
Z toho za letošní rok:57
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 80 stížnostech.

#52912Nedodané zboží od 16. 8. 2021, nerespektování storna, zadržování peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

19 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2021, před 2 měsíci

Aleš Vonostránský

Znění stížnosti

Dobrý den,

Mrzí mě způsob jednání eshopu OKAY a to proto, že kamenná prodejna v našem městě je na úrovni a její zaměstnanci jsou milí a ochotní. To nelze říci o eshopu. Několikrát jsem objednávku vytvořenou 16. 8. 2021 urgoval (celkem myslím 4x) a poté jsem 8. 9. 2021 telefonicky žádal o zrušení a vrácení peněz. To nebylo respektováno a proto jsem vás kontaktoval minulý týden 24. 9. 2021 a věc urgoval. Operátorka nebyla ochotna komunikovat a hovor ukončila. Poté mi jiný kolega volal tentýž den a ujišťoval, že peníze obdržím v pondělí nebo středu následující týden. Opět nepravdivá informace a klamání spotřebitele. Samozřejmě nejsem jediný, eshop má velmi špatné hodnocení a přidávám další.

Emailem jsem zaslal odstoupení od kupní smlouvy a žádost o zaslání všech údajů, které společnost o mé osobě nashromáždila. Dále žádost, aby mě společnost nekontaktovala telefonicky, ale pouze emailem. Nehodlám ztrácet čas tlacháním. Dalším krokem řešení bude mimosoudní řízení.

S pozdravem
A. Vonostránský


Produkt

Objednávka na eshopu OKAY dne 16. 8. 2021


Požadované řešení

Vrácení celé částky včetně přepravného ve prospěch mého účtu, který byl zaslán emailem.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2021 16:22, před měsícem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Reakce společnosti

Publikováno
15.10.2021 16:57, před měsícem

Dobrý den,

bohužel, zákazník neuvádí identifikaci nákupu a to konkrétně číslo příslušné objednávky. Prosíme o doložení, abychom se mohli k záležitosti vyjádřit.

Děkujeme.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2021 08:34, před měsícem

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost údaje požadované společností doplnit. Děkujeme stranám za součinnost.


Aleš Vonostránský

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.10.2021 09:51, před měsícem

Dobrý den,

Omlouvám se za chybějící informaci. Č. obj. je 9921113556. Rád bych pouze dostal zpět peníze a více se tímto nezdržoval. O případu jsem informoval ČOI.


Děkuji V.

Reakce společnosti

Publikováno
18.10.2021 11:06, před měsícem

Dobrý den,

dle dostupných informací je již záležitost vyřízena zadáním refundace GoPay, zákazník již byl informován o průběhu vrácení. Prosíme tedy o kontrolu a následné uzavření stížnosti.

Děkujeme.


Aleš Vonostránský

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.10.2021 11:26, před měsícem

Kdybych peníze obdržel, asi bych to taky napsal že? Informován ano 12. 10. 2021, že intenzivně pracujete na vrácení. Intenzivně týden? Platba prostřednictvím okamžitého převodu za zboží proběhne okamžitě, ale peníze vrátit trvá více než měsíc. Děláte ze sebe hlupáky. Vraťte mi mé peníze ať to ukončíme a už o vás nechci slyšet.

Děkuji V.

Reakce společnosti

Publikováno
18.10.2021 12:34, před měsícem

Dobrý den,

vyjádření o provedené refundaci zasílá přímo platební GoPay, dle dostupných informací již bylo zasláno. Prosíme tedy o kontrolu ze strany spotřebitele a následné uzavření.

Děkujeme za pochopení a spolupráci.
Tým OKAY.


Aleš Vonostránský

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.10.2021 20:13, před měsícem

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
děkuji za spolupráci dTestu. Peníze jsem dnes obdržel na svůj účet. Jsem rád, že se spotřebitel má na koho obrátit.

Díky a pěkný den.
Vonostránský