Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:178
Z toho za letošní rok:145
Stále v řešení:54
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53118Doručení jiného zboží než jsem si objednala

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.10.2021, před 14 dny

Jana Machová

Znění stížnosti

Dne 31.8. jsem objednala zboží u Bonky.cz, konkrétně pirátskou loď stavebnici pro syna. Ihned jsem loď převodem z účtu zaplatila, kdy mi přišlo potvrzení o přijetí platby.. Konkrétně 1449,- za loď, 39,- pojištění zásilky a 19,- balné... celkem 1507,- Kč. Jelikož mi zboží stále nešlo, tak jsem s obchodem komunikovala přes mail, telefonicky to nešlo, nemají tel. uvedený. 12.10. mi prostřednictvím PPL služby dorazil balíček, ale místo pirátské lodi mi dorazila záchodová štětka.


Produkt

Objednaná stavebnice pirátská loď


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, které jsem uvedené společnosti poslala.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2021 12:13, před 14 dny

Společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto konkrétním případě žádat dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.