Společnost


FINALTY TARGET MEDIA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:201
Z toho za letošní rok:168
Stále v řešení:45
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53953Neúspěšné odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2021, před 10 dny

Gabriela Procházková

Znění stížnosti

Dobrý den,
objednávku z e-shopu Bonky.cz jsem 5.11.2021 obdržela, a hned ten samý den jsem měla snahu zboží vrátit v zákonné lhůtě 14 dnů. A získat zpět své peníze ve výši 1.846 Kč.
Bohužel neúspěšně. Web Bonky.cz mě sice navedl na jakýsi jejich reklamační formulář (nešlo o Vrácení zboží v zákonné lhůtě), který mě nutil udat důvody "reklamace" a přiložit fotky zboží. Toto jsem udělala, a za čas mi přišly notifikace, že reklamace #8959 a #8961 byla zamítnuta.


Produkt

1x Dámský batoh a taška 2v1 - pink Color: pink - cena 599 Kč, + 1x Stylová dámská koženková bunda - Tnavě hnědá, M Barva: Tnavě hnědá, Velikost: M - cena 1.189 Kč


Požadované řešení

Žádám o vrácení částky 1788 Kč (č.účtu viz níže). Nepočítám balné a pojištění, to oželím.
Zboží jsem připravena vrátit provozovateli v ČR.
Nedůvěřuji jakékoliv čínské adrese pro zaslání, a nejsem ochotna platit clo,pojištění či vysoké poštovné za zahr. zásilku.
Moc děkuji,
Gabriela Procházková


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2021 09:18, před 9 dny

Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Nyní se čeká na vyjádření společnosti.