Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:220
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56190Postoupení zájezdu 3 osobě Exim Tours

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2022, před 2 lety

Monika Veselá

Znění stížnosti

EXIM TOURS, cestovni kancelář
pořadatel zájezdu DER Touristik CZ a.s.
Babákova 2390/2
14800 Praha 4
dále jednáno s CK DER Touristik CZ a.s. | Cestovní kancelář FISCHER, a.s.
Prokešovo nám. 2020/6
702 00 Moravská Ostrava a Přívoz

7.3.2022, Černolice

Pokus o smír - zájezd 135011969
Vážení,
reaguji tímto na Vaši odmítavou odpověď sp. zn. ČOI ***, předanou České obchodní inspekci a před zahájením případného soudního sporu tímto navrhuji Pokus o smír.
Rekapitulace případu:
Dne 7.12.2021 žalobce zakoupil zájezd *** do Egypta
Dne 8.12.2021 žalobce předává informaci žalovanému o nemoci a nemožnosti vycestování s návrhem postoupení smlouvy náhradníkovy (postoupení 3 osobě). Žalovaný návrh nepřijal (důkaz opakované nahrávky na telefonních linkách 272099911 a 595133533, výpovědi svědků a jejich emailová korespondence zachycující průběh případu a výsledky telefonních rozhovorů na výše zmíněných linkách žalovaného). Žalovaný navrhl jako řešení případu změnu/posunutí termínu zájezdu a to následujícím způsobem:
Žalobce zaplatí navíc ke každé uzavřené smlouvě 1.000 Kč manipulační poplatek a dále dokoupí nový zájezd do Egypta z aktuálního katalogu a to za plnou cenu, bez možnosti odečíst cenu již zaplaceného zájezdu.
Žalobce si však může nový zájezd zakoupit za plnou částku kdykoli a tedy uvedený návrh situaci neřešil.
Od 8.12.2021 - 7.3.2022 běží proces řešení vzniklé situace (telefonicky, emaily, přes časopis dTest ***, ČOI - sp. zn. ČOI ***)
Další okolnosti:
Žalobce neměl sjednáno cestovní pojištění,
Žalobce se prokázal lékařskou zprávou o nemožnosti vycestování, jeho PCR test byl negativní.
Svědkové:
H. B., manželé K., L. T.
Právní rozbor:
Pokud žalovaný nepřistopil na návrh žalobce na přenechání zájezdu 3 osobě, došlo tímto k odstoupení od smlouvy. Podle §2533 má žalovaný právo na odstupné. Odstupné musí být v přiměřené výši. Ve svých obchodních podmínkách žalovaný uvádí, že odstupné je ve 100% výši, pokud zákazník odstoupí 2 dny přede dnem zahájení zájezdu nebo později a dále v případech, kdy zákazník nenastoupí na zájezd, zruší zájezd v den odletu, nedostaví se k odletu, nebo odlet zmešká, či nevyčerpá-li službu cestovního ruchu bez předchozího odstoupení od smlouvy. Tato situace ale nenastala, žalobce podal návrh dne 8.12.2021 a to druhý den po jeho zakoupení, počátek zájezdu byl dne 15.12.21.
Dále nenastalo ani zdůvodnění výše odstupného, kterou má pořadal na žádost zákazníka povinnost zdůvodnit (§2533 odst. 2 občanského zákoníku).

S pozdravem
***


Produkt

zájezd 135011969 do Egypta


Požadované řešení

novy zajezd s odectem jiz zaplaceného


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému