Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:601
Z toho za letošní rok:21
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#59514Nefunkční internet s blokováním možnosti přejít k jinému operátorovi/providerovi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2022, před 16 dny

Štěpán Skovajsa

Znění stížnosti

- 24.7.2022 - došlo k přestěhování na jinou adresu a Internet do zásuvky měl být dle dohody zaměněn za Pevný internet (záměna technologie), k dohodě a podpisu došlo na pobočce T-mobile.
- 26.7.2022 - přišel technik ze společnosti CETIN a provedl instalaci přípojky
- 30.7.2022 - vyzvedl jsem si příslušný modem ZyXEL, WiFi sice fungovala, ale modem se nedokázal propojit do vnější sítě (internetu), po zavolání na infolinku a propojení s technikem jsem obdržel informaci, že to vypadá na vadný modem, ještě ten den jsem vyzvedl nový modem (stejný model), bohužel však i s tímto modemem problém přetrvával
- 31.7.2022 - přišel technik z CETINu, provedl měření a došel k závěru, že ze strany CETIN je vše funkční (dokázal si vyměnit data s centrálou), takže chyba by měla být na straně T-mobile. Doporučil proto si vyzvednout modem SERCOMM, který by údajně měl lépe zvládat požadovanou přenosovou rychlost (250 Mbit/s). Modem jsem na prodejně T-mobile vyzvedl ještě ten den. Bohužel, když jsem jej zapojil, stále problém přetrvával.
- 1.8.2022 - po nepříjemném telefonátu s infolinkou, kdy jsem se dozvěděl, že nemohou nic udělat (kromě zaslání emailu na technickou podporu, která už tento můj problém mimo jiné 2 dny řešila) jsem se rozhodl smlouvu ukončit, modem jsem donesl na pobočku a odstoupil od smlouvy. Bylo mi však řečeno, že běží 30 denní výpovědní lhůta, ale že by neměl být problém si zřídit internet u někoho jiného. Když jsem však podal poptávku jinde, řekli mi, že přípojka je blokovaná právě společností T-mobile.

Ve výsledku tedy žádný internet nemám a vzhledem k výpovědní lhůtě ani 30 dní mít nemohu, když společnost T-mobile tuto přípojku blokuje. Když jsem volal na infolinku bylo mi sděleno, že mají v tomto ohledu svázané ruce a že si mám podat stížnost. Myslím si, že v tomto ohledu dochází k porušování smluvních podmínek ze strany společnosti T-mobile, poněvadž jsem neměl funkční službu a ani mi není umožněno následujících 30 dní přejít jinam. Při mé profesi, kdy pracuji z domu a internet je tedy nutností, je toto dost svazující (a hotspot není úplně ideální). A to už ani nepočítám kolik jsem nad tím promrhal času.


Produkt

Pevný internet XL bez závazku


Požadované řešení

- Minimálně odblokování přípojky a umožnění tak přejití k jinému providerovi
- Kompenzace za vynaložený čas a úsilí (~16 hodin)


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2022 13:59, před 14 dny

Jestliže služba neodpovídá objednávce, je vhodné ji reklamovat. Vzhledem k tomu, že společnost byla o situaci informována a nezjednala nápravu, domníváme se, že by spotřebitel měl mít nárok na přiměřenou slevu, neboť službu, kterou uhradil, nemůže využívat.

Jestliže již není možné od smlouvy odstoupit, je nutné ji vypovědět. K tomu se také váže zmíněná výpovědní doba, během které jsou strany povinny i nadále plnit své závazky. Nicméně, vzhledem k tomu, že spotřebitel službu využívat nemůže, připadá v úvahu přiměřená sleva v plném rozsahu - to však nelze nárokovat a záleží především na dohodě stran. Stejně tak by tomu bylo při zkrácení výpovědní doby, která je po dohodě stran možná.

Vzhledem k tomu, že cena služby neodpovídá její kvalitě, může spotřebitel u společnosti reklamovat také vyúčtování.

V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2022 09:27, před 13 dny

Spotřebitel nás informoval, že se mu již společnost ozvala a je ochotna smlouvu ukončit bez dodržení výpovědní doby. V rámci reklamace navíc nebude účtovat paušál za Pevný internet a vyúčtování tak bude upraveno. Zároveň bude do 7 dnů uvolněna linka u správce sítě.

S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.